Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 16:38 Der er 12 kommentarer

Sende en TYPE variablel til en Sub (Begynder SPG)

Er der nogle som kan hjælpe mig med syntax'en
Problemt er at funktionen SaveData ikke kan modtage TYPE-variablen

**********UserForm1********
Dim Data as MOdule1.ArkivData
Private Sub Luk_Click()
Module1.SaveData (Data)
End Sub
********** Module1 ********

Type ArkivData    ' Create user-defined type.
    RadioData As Variant
    TabelData As Variant
    T_Data As Variant
    lblDatoperiode As Variant
    lblKassenr As Variant
    lblBeskrivelse As Variant
    lblKassation As Variant
End Type

Function SaveData(ByRef AData) As ArkivData
AData. ?
End Function

mvh Thomas
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 17:40 #1
Prøv at ændre:

    Function SaveData(ByRef AData) As ArkivData
        AData. ?
    End Function

- til:

    Sub SaveData(ByRef AData As ArkivData)
        AData.T_Data = ...
    End Sub
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 19:29 #2
Det virker dersværre ikke.
VB genkender AData. i modulet men hvis jeg kalder SaveData(Data) kommer den med flg fejlmeddelse : Variable required - can't assign to this expression
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 20:06 #3
Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 21:00 #4
UserForm1 indehoder en masse andre Sub hvor jeg forhåbentlig også kan bruge "Data (var)" Eller har jeg kun Et module med den angivne kode. Tænker du på noget specielt ?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 21:32 #5
Kunne bare tænke mig at se den del af din kode som giver fejl. :^)
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 21:52 #6
Selvfølgelig her er den :
*******************UserForm1***********

Dim Data As Module1.ArkivData

Private Sub lblAdresse_Click()

End Sub

Private Sub CommandButton3_Click()

End Sub

Private Sub CommandButton4_Click()

End Sub

Private Sub Afdeling_Change()

End Sub

Private Sub CommandButton5_Click()

'Åbner filen store 2
    ChangeFileOpenDirectory _
        CurDir
    Documents.Open FileName:="store3.doc", ConfirmConversions:=False, ReadOnly _
        :=False, AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate _
        :="", Revert:=True, WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", _
        Format:=wdOpenFormatAuto

'Kopier data

    Dim LblNr As Variant
  LblNr = Array(lblWrite1.Value, lblWrite2.Value, lblWrite3.Value, lblWrite4.Value)

    For t = 0 To 3
        If LblNr(t) = True Then
          'Slet række
          Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Lbl" & t + 1
          Selection.SelectRow
          Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
          Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
          'Indskriv Data
          Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Lbl" & t + 1
          Selection.TypeText Text:="Internt nummer: " & lblinterntnr.Text
          Selection.TypeParagraph
          Selection.TypeText Text:="Beskrivelse: " & lblBeskrivelse.Text
          Selection.TypeParagraph
          Selection.TypeText Text:="Datoperiode: " & lblDatoperiode.Text
          Selection.TypeParagraph
          Selection.TypeText Text:="Indhold: " & lblIndhold.Text
          Selection.TypeParagraph
          Selection.TypeText Text:="Kasse nr.: " & lblKassenr.Text
          'Indskriv Afdeling(434)
          Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="LblA" & t + 1
          Selection.TypeText Text:="434"
          'Indskriv Kassationssår
          Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="LblK" & t + 1
          Selection.TypeText Text:=lblKassation.Text

        End If
    Next t

    ActiveDocument.SaveAs FileName:="store3.doc", FileFormat:=wdFormatDocument, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False

Windows("store3.doc").Close
Windows("Arkiv1.doc").Activate

End Sub

Private Sub CommandButton6_Click()

        'Åbner filen store 2
        Documents.Open FileName:="store3.doc", ConfirmConversions:=False, ReadOnly _
            :=False, AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate _
            :="", Revert:=True, WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", _
            Format:=wdOpenFormatAuto

    For t = 0 To 3
          Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Lbl" & t + 1
          Selection.SelectRow
          Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
          Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
    Next t
    ActiveDocument.SaveAs FileName:="store3.doc", FileFormat:=wdFormatDocument, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False
    Windows("store3.doc").Close
    Windows("Arkiv1.doc").Activate
End Sub

Private Sub Gemmer_data_Click()

If Kasse_nr.Text = "" Then
    MsgBox "Husk at skrive Kassen navn"
Else

ChangeFileOpenDirectory _
        ActiveDocument.Path

    Selection.WholeStory
    Selection.Copy
    Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument
    Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)

ActiveDocument.SaveAs FileName:=Kasse_nr.Text & ".doc", FileFormat:=wdFormatDocument, _
        LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword _
        :="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
        SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
        False

' Kopier Data
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Afdeling"
  Selection.TypeText Text:=Afdeling.Text
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Dato_Initialer"
  Selection.TypeText Text:=Dato_Initialer.Text
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Kassationsår"
  Selection.TypeText Text:=Kassationsår.Text
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Kasse_nr"
  Selection.TypeText Text:=Kasse_nr.Text
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Datoperiode"
  Selection.TypeText Text:=Datoperiode.Text
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Titel_Beskrivelse"
  Selection.TypeText Text:=Beskrivelse1.Text
Dim Tabel(45) As String

'Celler
    Dim TabelData As Variant
    TabelData = Array(t1.Text, t2.Text, t3.Text, t4.Text, t5.Text, t6.Text, t7.Text, t8.Text, t9.Text, t10.Text, t11.Text, t12.Text, t13.Text, t14.Text, t15.Text, t16.Text, t17.Text, t18.Text, t19.Text, t20.Text, t21.Text, t22.Text, t23.Text, t24.Text, t25.Text, t26.Text, t27.Text, t28.Text, t29.Text, t30.Text, t31.Text, t32.Text, t33.Text, t34.Text, t35.Text, t36.Text, t37.Text, t38.Text, t39.Text, t40.Text, t41.Text, t42.Text, t43.Text, t44.Text, t45.Text)

    Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="TabelDato1"
    Selection.TypeText Text:=TabelData(0)
    For t = 0 To 43
    Selection.MoveRight Unit:=wdCell
    Selection.TypeText Text:=TabelData(t + 1)
    Next t
'Radio
    Dim RadioData As Variant
    RadioData = Array(r1.Value, r2.Value, r3.Value, r4.Value, r5.Value, r6.Value, r7.Value, r8.Value, r9.Value, r10.Value)
    Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Kx1"

    For t = 0 To 9
    If RadioData(t) = True Then
        Selection.TypeText Text:="X"
        Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
        Selection.TypeText Text:=Beskrivelse2.Text
        Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1
    End If
    Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=1
    Next t

ActiveDocument.Save
Windows(Kasse_nr.Text & ".doc").Close
Windows("Arkiv1.doc").Activate
End If
End Sub

Private Sub Kasse_nr_Change()
t1.Value = Date$
t4.Value = Date$
t7.Value = Date$
t10.Value = Date$
t13.Value = Date$
t16.Value = Date$
t19.Value = Date$
t22.Value = Date$
t25.Value = Date$
t28.Value = Date$
t31.Value = Date$
t34.Value = Date$
t37.Value = Date$
t40.Value = Date$
t43.Value = Date$
End Sub

Private Sub KopierData_Click()
'Kopier Data
lblDatoperiode.Text = Datoperiode.Text
lblKassenr.Text = Kasse_nr.Text
lblBeskrivelse.Text = Beskrivelse1.Text
lblKassation.Text = Kassationsår.Text

ChangeFileOpenDirectory _
        ActiveDocument.Path

End Sub

Private Sub Luk_Click()

Module1.SaveData (Data)                ///////////////// FEJL /////////////

End Sub

Private Sub t27_Change()

End Sub

Private Sub UserForm_Click()

End Sub

*************Module1******************
Type ArkivData    ' Create user-defined type.
    RadioData As Variant
    TabelData As Variant
    T_Data As Variant
    lblDatoperiode As Variant
    lblKassenr As Variant
    lblBeskrivelse As Variant
    lblKassation As Variant
End Type

Sub SaveData(ByRef AData As ArkivData)

Dim fs, f As Object

    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set f = fs.opentextfile("C:\Documents and Settings\Thomas.THOMAS-A0J1R9D4\Skrivebord\Novo Nordisk\Skabelon\testfile.txt", 2, True) ' [Write],[Create file]

    For t = 0 To 43
        f.Write AData

    Next t

    f.Close

End Sub

Public Sub Start()

UserForm1.Show
End Sub
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 22:25 #7
Er det en compile fel du får, eller får du først fejlen når du køre programmet?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
02. maj 2006 - 22:31 #8
Fejlen opstår allerede hvis jeg prøver at compile, men jeg kan godt kører programmet hvorefter fejlen opstår når jeg kalder Sub Luk_Click()
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 22:41 #9
Hmm, jeg kan desværre ikke selv reproducere fejlen - det fungere hos mig. Men jeg har nu heller ikke VB6 men derimod VB.NET.
Avatar billede bak Seniormester
03. maj 2006 - 08:22 #10
Prøv lige at kigge på denne løkke du har i SaveData.

  For t = 0 To 43
        f.Write AData
    Next t

Jeg tror den kikser her fordi du ikke fortæller hvad du ønsker skrive ud.
Man kan ikke bare skrive hele AData ud. Du er nødt til at skrive element for element.

f.write AData.RadioData, AData.TabelData, AData.t_Data  osv.
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
03. maj 2006 - 08:32 #11
Hej Bak. Jeg ved godt at den ikke holder og at jeg skal finde en løsning evt noget lig. pointere i C. Problemet er dog indtil videre at jeg ikke kan sende variablen.(Har prøvet at udkommenterer linien og det gør ingen forskel)
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
05. maj 2006 - 00:03 #12
Jeg har selv fundet løsningen !
Problemet er :
Module1.SaveData (Data)
i stedet for
Module1.SaveData Data

Men tak i kiggede på sagden
mvh Thomas