Avatar billede haha Nybegynder
06. maj 2001 - 23:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker pop up ikke ?

Jeg har brugt følgende kode til et pop up vindue, men det vil ikke funke.
Jeg har sat koden efter </HEAD>

<script language=\"JavaScript\">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) {
popupWin = window.open(url, \'popup\', \'height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=0,left=0\')
}
// -->
</script>

<body onload=\"java script:PopWin(\'window.html\',300,200);\">
Avatar billede okay Nybegynder
06. maj 2001 - 23:46 #1
du kan måske bruge denne her :0)

  <script language=javascript>
    function se(id,h,b) {
        window.open(\"test.asp?id=\"+id,\"new\",

\"resizable=0,scrollbars=1,toolbar=0,location=0,menubar=0,status=0,width=\"+b+\",height=\"+h)
      }
</script>
Avatar billede okay Nybegynder
06. maj 2001 - 23:47 #2
du får lige et svar :o)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
06. maj 2001 - 23:52 #3
Hvor har du lagt: <body onload=\"java script:PopWin(\'window.html\',300,200);\"> ??
Avatar billede apollo69 Nybegynder
06. maj 2001 - 23:55 #4
Den skal være i body.
<body>
<body onload=\"java script:PopWin(\'window.html\',300,200);\">
</body>

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. maj 2001 - 00:06 #5
Jeg har sat koden efter </HEAD> - Det er her det er galt.

Du skal sætte den imellem <head> </head>

<html>
<head>
<title>blabla</title>

<script language=\"JavaScript\">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) {
popupWin = window.open(url, \'popup\', \'height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=0,left=0\')
}
// -->
</script>

</head>

<body onload=\"java script:PopWin(\'window.html\',300,200);\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2001 - 00:15 #6
En mulig fejlkilde er at din fil hedder window.html
Javascript bliver nu og da forvirret og præver at fortolke strengparametre somom det var navne, He ville den sp lede i dit window objekt efter en variabel ved navn html.
Prøv at ændre filnavnet til \"mywindow.html\"
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. maj 2001 - 00:25 #7
Kan vi alle blive enige om det her:
<html>
<head><script language=\"JavaScript\">
<!-- Gem koden for gamle browsere
function PopWin(url,h,w) {
popupWin = window.open(url, \'popup\', \'height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=0,left=0\')
}
// -->
</script>
<title>pop</title>
</head>
<body onload=\"java script:PopWin(\'mywindow.html\',300,200);\">
</body>
</html>
Avatar billede haha Nybegynder
07. maj 2001 - 01:09 #8
Det blev jakoba, tilykke !
Filen må ikke hedde window.html,
men den må godt hedde mywindow.html
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2001 - 09:15 #9
<ole>
nikolajdu >> Du må gerne skrive JavaScripts efter </head>...du må sågar skrive dem mellem </body> og </html>.
Grunden til, man oftest skriver dem mellem <head> og </head> er, at så er man sikker på, de er loaded, inden siden. Så kan brugeren ikke komme til at kalde scripts, der ikke er indlæst.
Hvor der ikke er mulighed for det, er det ligegyldigt, hvor man skriver sine scripts.
Det var bare lidt \'forbruger info\'...  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. maj 2001 - 12:14 #10
Ole, tak for info endnu en gang. Jeg endnu ikke verdensmester i javaScript endnu så det er dejligt med folk der bruger deres tid på at belære mig. Jeg ærgrer mig bare over at jeg overså et SÅ let reserveret ord.