Avatar billede dennisjuul Nybegynder
02. maj 2006 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben lokal fil fra HD i et browser-vindue

Hej!

Jeg har brug for at vise åbne et browser-vindue, og vise en lokalt placeret fil (f.eks. c:\filnavn.html).

Koden skulle umiddelbart være noget i retning af:

URL url = new URL("file:c:\\filnavn.html");
getAppletContext().showDocument(url, "_window");

Men dette virker ikke. Kun hvis jeg udskifter URL'en med en webadresse, f.eks. http//www.eksperten.dk :-D

Jeg har læst, at der kunne være nogle problemer med Windows SP2 eller IE6, vedrørende øget sikkerhed, mht. at åbne lokale filer.

Nogle idéer?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2006 - 14:51 #1
en applet har ikke adgang til det lokale fil system paa client PC

sikkerhed

hvis du putter din applet kode i en jar fil og signer den jar fil, saa vil
browseren prompte brugeren for om applet skal have mere adgang og saa kan
det lade sig goere

NB: der er forskel paa nyere SUN Java og gamle MS Java i denne sammenhaeng !
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
02. maj 2006 - 15:11 #2
Hmm... det er faktisk en applet der afvikles.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 00:29 #3
kommet videre ?
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
19. juni 2006 - 07:59 #4
Jeg har ikke fået løst problemet med at kunne åbne en lokal fil via Java, men jeg er kommet uden om det, på den måde, at jeg åbner filen fra en virtuel mappe på HD'en.
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
11. juli 2006 - 08:04 #5
Ovenstående kommentar er det nærmeste jeg er kommet på en løsning.