Avatar billede slott_hansen Nybegynder
02. maj 2006 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

shasta kernel module for gentoo

Nu har jeg forgæves forsøgt at oversætte et shasta kerne modul på min nye sprøde gentoo - men det fejler hver gang. Så nu spørger jeg alle jer eksperter til råds.

Her er lidt at gå efter:

stjernen2 shasta # make
make V=1  CC=cc LD=ld ARCH=i386 -C /usr/src/linux/ SUBDIRS=`pwd` modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.6.15-gentoo-r7'
mkdir -p /usr/src/shasta/.tmp_versions

  WARNING: Symbol version dump /usr/src/linux-2.6.15-gentoo-r7/Module.symvers
          is missing; modules will have no dependencies and modversions.

make -f scripts/Makefile.build obj=/usr/src/shasta
  Building modules, stage 2.
make -rR -f /usr/src/linux-2.6.15-gentoo-r7/scripts/Makefile.modpost
  scripts/mod/modpost  -i /usr/src/linux-2.6.15-gentoo-r7/Module.symvers /usr/src/shasta/shasta.o
  ld -m elf_i386 -r -o /usr/src/shasta/shasta.ko /usr/src/shasta/shasta.o /usr/src/shasta/shasta.mod.o
ld: Relocatable linking with relocations from format elf64-x86-64 (/usr/src/shasta/shasta.o) to format elf32-i386 (/usr/src/shasta/shasta.ko) is not supported
make[2]: *** [/usr/src/shasta/shasta.ko] Error 1
make[1]: *** [modules] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.6.15-gentoo-r7'
make: *** [default] Error 2

Det er en super sprød dual core amd64
Avatar billede strych9 Praktikant
02. maj 2006 - 14:12 #1
Det lader til at vaere "working as designed". Det er 32 bit kode som forsöges linket til 64 bit, og det naegter binutils/libtool (ld) naturligt nok at göre.
Er der flere download versioner af det modul?
Avatar billede slott_hansen Nybegynder
02. maj 2006 - 20:39 #2
jeg har hentet kildekoden på deres hjemmeside: http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productID=156&category=all&os=100

Den der hedder
SuperTrak EX163x0 & EX83x0 RHEL3 Update 5 64-bit
har jeg hentet - kan sagtens compile den på min egen maskine som er en fedora core 4

men måske jeg skulle prøve nogle af de andre 64 bit versioner imorgen...
Avatar billede strych9 Praktikant
03. maj 2006 - 09:30 #3
hmm ok, men ellers kan du også bare downloade RHEL3-5 kernel sources, linke /usr/src/linux til dem, og så bruge den som kernel. Det skulle löse problemet.
Avatar billede slott_hansen Nybegynder
04. maj 2006 - 13:46 #4
Det viste sig, at fejlen var i make filen. Den detected mit system som 32bit og ikke 64bit ! Fjernede check for dette og det virkede.