Avatar billede heloo Nybegynder
02. maj 2006 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rette i <Long Text>

jeg har en kolonne med html i.
i db'en vises det bare som <Long Text> når der er inhold.
Men hvordan retter jeg så i det?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. maj 2006 - 13:46 #1
Med SQL :o)

UPDATE Tabellen SET txtTekstfeltet = "Hvad du vil have" WHERE TabellensID = 1234
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. maj 2006 - 13:47 #2
Du kan ikke rette dem fra Enterprise Manager
Avatar billede heloo Nybegynder
02. maj 2006 - 13:48 #3
lol ok, og viste bare ikke om der var en smartere måde.....
Avatar billede heloo Nybegynder
02. maj 2006 - 13:51 #4
så skal man først lave en select for at få inholdet ud og så en update incl rettelse
det er sgu ikke ret smart synes jeg..
når jeg laver en select i queryanalyser får jeg ikke hele inholdet ud, er der en begrænsning på det der kommer ud?
send bare et svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. maj 2006 - 14:01 #5
Et text felt kan indeholde næsten uanede mængder data så QA henter kun starten af feltet.

Jeg arbejder i ASP, så jeg ville lave en ASP-side hvor man kan redigere i disse felter.

Hvis du kan udtrykke rettelsen logisk f.eks. som en replace, kan du lave den i ét hug:

UPDATE Tabellen SET txtTekstfeltet = REPLACE(txtTekstfeltet, 'src="/images/', 'src="/images/subfolder/') WHERE TabellensID = 1234
Avatar billede heloo Nybegynder
02. maj 2006 - 14:07 #6
Du er en knag ;-) ha' en go dag og takker.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. maj 2006 - 14:10 #7
Selv tak