Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
02. maj 2006 - 12:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash og Database med PHP

Jeg har kigget lidt her på eksperten og har fundet nogle links til hvordan man integrerer flash og databaser, men det er vidst alle til ASP. Jeg vil godt have lignende links til sider hvor der er PHP og MySQL der bruges og ikke ASP og Access. Er der nogen der har et par stykker som de er villige til at dele med verden? ;-)
Avatar billede webt Nybegynder
02. maj 2006 - 12:40 #1
Hej, den eneste jeg lige har pt (sidder i undervisning) er den her:

http://actionscript.org/tutorials/intermediate/Vote_system_flash_php_mySQL/index.shtml

Den genenmgå hvordan man laver et afstemnings system i flash med php og mysql - meget let at tilgå og ganske godt lavet

Mvh
Martin
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
02. maj 2006 - 12:52 #2
alle tiders! Hvis der er andre så kom endelig med dem når du har mulighed for det...
Man kan ikke få for få tutorials, det kan forhåbentlig kun gøre det nemmere at forstå noget.
Avatar billede webt Nybegynder
02. maj 2006 - 12:59 #3
Yes yes - vender tilbage i aften med en håndfuld når jeg har adgang til mine kære bookmarks :D
Avatar billede mpl Nybegynder
02. maj 2006 - 13:00 #4
Jeg roder selv for tiden med amfphp, og det kan virkelig anbefales hvis du skal udveksle fx store arrays.

http://www.amfphp.org/
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
02. maj 2006 - 13:42 #5
Det vil jeg kigge lidt nærmere på, tak for det mpl
Avatar billede webt Nybegynder
02. maj 2006 - 20:22 #6
Har også selv kigget lidt på amfphp og ser ret lovende ud, actionscript.org har også en tutorial til dette:
http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/PHP_Remoting/index.shtml

Den håndfuld links jeg lovede ser lidt slatten ud de fleste virker ikke længere

Det jeg normalt gør er at sætte php til at udskrive data som xml realtime og så loade det ind i flash via den indbygget xml parser - det fungere rigtigt godt
Avatar billede mpl Nybegynder
03. maj 2006 - 08:45 #7
Det kan tage lidt tid at komme i gang med amfphp, hvis man ikke er så habil en koder. Men det er bestemt det værd, for så kan man bruge flash remoting, hvilket er super cool :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
08. maj 2006 - 11:35 #8
alle tiders, det ser ud til at det var lige det jeg skulle bruge. Smid et svar mpl
Avatar billede mpl Nybegynder
08. maj 2006 - 14:41 #9
svar