Avatar billede olel Nybegynder
15. november 1999 - 10:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskriv post

Jeg har en post i en formular. jeg vil gerne udskrive denne ene post i en rapport. Kan ikke få det til at virke ved at indsætte en "knap" i formularen.
(den udskriver flere poster).
Kan nogen hjælpe mig.
På forhånd tak
olel
Avatar billede moses Praktikant
15. november 1999 - 11:57 #1
Knappen skal indeholde følgende:

    Dim stDocName, stWhere As String

    stDocName = "Omrokerings Rapport"
    stWhere = "[Entydigtfelt_i_rapport] = " & [Entydigtfelt_i_formular]

    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, stWhere

Avatar billede olel Nybegynder
21. november 1999 - 17:31 #2
forstår det ikke rigtigt, kan det ikke fås på dansk?
Avatar billede olel Nybegynder
01. december 1999 - 08:26 #3
Skal det der står som "Omrokerings Rapport", og "[Entydigtfelt_i_rapport] = " & [Entydigtfelt_i_formular erstattes af de navne min formular og rapport har.
Entydigtfelt_i_formular, er det IDfeltet der skal skrives her.
på forhånd tak
/olel
Avatar billede olel Nybegynder
17. december 1999 - 12:46 #4
Kan nogen hjælpe mig med ovenstående????
jeg kan ikke finde ud af det!
Avatar billede moses Praktikant
17. december 1999 - 13:00 #5
Du ved godt, hvordan man redigerer i VB koden til knappen - ik'?

Der går du ind og erstatter alt imellem første og sidste linie med ovenstående.

Som du ganske rigtigt skriver, så skal du erstatte navnene med dine egne navne:

:

    Dim stDocName, stWhere As String

    stDocName = "Omrokerings Rapport" <= Navnet på din rapport
    stWhere = "[Entydigtfelt_i_rapport] = " & [Entydigtfelt_i_formular]
Dette angiver bare, at du kun vil have den post, som i det entydigt felt (her kaldet Entydigtfelt_i_rapport) i din tabel, har samme indhold, som det formularen lige viser i et entydigt felt (her kaldet Entydigtfelt_i_formular).

    DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal, stWhere
Her åbner du bare rapporten og sender dine krav (kriterier) med i variablen stWhere.

Avatar billede moses Praktikant
17. december 1999 - 13:01 #6
Så lavede jeg lort i det:

Der skal ikke stå tabel i min beskrivelse, men rapport !!