Avatar billede sitemaster Nybegynder
02. maj 2006 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET + XSL + querystring HOW

Hvordan kan jeg så jeg via link kan lave mit XSL dynamisk, altså hvis jeg nu i linket har www.mitdomæne.dk?sortfield=ID&sortorder=descending&sortdatatype=number

har læst den meste at internettet i gennem men ikke fundet noget jeg kunne få til at virke

OS = W2K3 WSE
Avatar billede janegil Nybegynder
02. maj 2006 - 10:00 #1
Dynamisk XSL? Altså sette verdi til en xsl:param fra querystrengen?

Eller bruke et stylesheet som er bygget dymamisk fra grunnen av?
Avatar billede sitemaster Nybegynder
02. maj 2006 - 10:04 #2
ja så jeg kan sætte xsl:param fra en querystring
Avatar billede sitemaster Nybegynder
02. maj 2006 - 10:55 #3
har forstået fra nogle af de sider jeg har læst igennem at man skal bruge <xsl:param name="sortorder" /> og $sortorder inde i xsl'et hvis man vil have noget fra sin querystring ind i et xsl for at gøre det mere dynamisk men kan bare ikke finde ud af hvordan det skal gøres
Avatar billede janegil Nybegynder
02. maj 2006 - 11:48 #4
Jeg tror nok ikke det gir noen kobling at querystrengen heter deet samme som param.

(Men jeg har et par tusen siden asp.net litteratur hjemme som jeg burde hatt lest...)
Avatar billede sitemaster Nybegynder
02. maj 2006 - 12:04 #5
hhmm ja så er jeg på bar bund nu, men hvordan kan jeg lave det :D

altså så <xsl:sort select="sortfield" order="sortorder" data-type="sortdatatype"
henter sortfield, sortorder og sortdatatype fra www.mitdomæne.dk?sortfield=ID&sortorder=descending&sortdatatype=number
Avatar billede janegil Nybegynder
03. maj 2006 - 11:13 #6
Har sjekket indexen i 3000 sider asp.net litteratur. (Men ikke MSDN) Fant ikke hverken "xsl:param" eller "param".

Kan se ut som du må skrive stilarket i aspx, med param-verdien som querystreng, og bruke asp til å plassere verdien i param-elementet. Så må du nok hente stilarket via http: for å få utført asp-funksjonene? Smågrisete...
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 12:43 #7
Det er noget værre bøvl med .NET - ("a breeze" i ASP) men check denne side: http://msdn2.microsoft.com/en-US/library/dfktf882.aspx

/CS
Avatar billede sitemaster Nybegynder
07. maj 2006 - 20:58 #8
hhmm tror det er lettere at importer det ind i en database, så jeg kan det jeg vil :D

men tak for hjælpen, smid et svar hvis i vil have de point :D
Avatar billede sitemaster Nybegynder
08. juni 2006 - 06:56 #9
lukker