Avatar billede dranzer Nybegynder
01. maj 2006 - 23:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få mit program til at vælge i mellem 2 stier

Det her program finder hosts filen og tilføjer noget tekst ind i den.. Hvis nu adresse hvor hosts filen ligger ikke finds hvis den hedder i stedet C:\WINDOWS\drivers\etc\hosts

Så skal den jo have de to adresser at vælge i mellem:
C:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\etc\\hosts
C:\\WINDOWS\\drivers\\etc\\hosts

så hvis den ene ikke i adressen ikke finds så tar den, den ande uden at mælde fejl.

Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Try
            Dim objStreamWriter As IO.StreamWriter

            'Pass the file path and the file name to the StreamWriter constructor.
            objStreamWriter = New IO.StreamWriter("C:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\etc\\hosts", True)

            'Write a line of text.
            objStreamWriter.WriteLine("127.0.0.1  disneysjov.dk")
            objStreamWriter.WriteLine("127.0.0.1  msgplus.dk")
            'Close the file.
            objStreamWriter.Close()
        Catch ex As UnauthorizedAccessException
            ' MessageBox.Show("Kunne ikke skrive til filen.")
        End Try
    End Sub

End Class

Er der nogen her inde der kan hjælp med det?

Sig hvis ikke ikke forstå mig. ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 08:43 #1
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Try
            Dim FilNavn As String = "C:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\etc\\hosts"
            If Not System.IO.Directory.Exists(FilNavn) Then
                FilNavn = "C:\\WINDOWS\\drivers\\etc\\hosts"
            End If

            Dim objStreamWriter As IO.StreamWriter

            'Pass the file path and the file name to the StreamWriter constructor.
            objStreamWriter = New IO.StreamWriter(FilNavn, True)

            'Write a line of text.
            objStreamWriter.WriteLine("127.0.0.1  disneysjov.dk")
            objStreamWriter.WriteLine("127.0.0.1  msgplus.dk")
            'Close the file.
            objStreamWriter.Close()
        Catch ex As UnauthorizedAccessException
            ' MessageBox.Show("Du kan helt slette denne her kodelinje :^)")
        End Try
    End Sub
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 08:47 #2
Skal selvfølgelig være:

If Not System.IO.File.Exists(FilNavn) Then
Avatar billede dranzer Nybegynder
02. maj 2006 - 09:28 #3
Hejza jeg har prøvet koden og jeg får denne fejl

http://www.online-net.dk/exceptionFejl.JPG

Så har jeg prøvet nogen forskellige ting men det hjælper ikke. :o)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 12:22 #4
Du skal lige have rettet:

If Not System.IO.Directory.Exists(FilNavn) Then

- til:

If Not System.IO.File.Exists(FilNavn) Then
Avatar billede dranzer Nybegynder
02. maj 2006 - 21:34 #5
Du er velkommen til at få et point. ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. maj 2006 - 21:38 #6
Svar :^)