Avatar billede abatabat Nybegynder
01. maj 2006 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fil hvor i man kan gemme sine variable

nogle der ved om man kan lave en fil med alle sine variable og så hente dem fra sine java-script filer og hvordan?
Avatar billede saymyname Nybegynder
01. maj 2006 - 14:44 #1
Det kan man ikke. FiLIO (in-out) er vurderet til at være en for stor sikkerhedsbrist hvis det var tilladt for hjemmesider.
Avatar billede abatabat Nybegynder
01. maj 2006 - 14:55 #2
takker for dit hurtige svar
Avatar billede olebole Juniormester
01. maj 2006 - 20:33 #3
<ole>

- hurtigt, men absolut forkert. Du kan lægge variabler i en remote JS-fil 'vars.js', der kan se sådan ud:

var minVar_1 = "Værdi nummer et";
var minVar_2 = "Værdi nummer to";
var minVar_3 = "Værdi nummer tre";

Derefter kan du hente filen ind i et HTML-dokument - og derefter referere til variablerne:

<script type="text/JavaScript" src="vars.js"></script>
<script type="text/JavaScript">
alert(minVar_1);
alert(minVar_2);
alert(minVar_3);
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede nielle Nybegynder
01. maj 2006 - 20:37 #4
Man kan også gemme værdierne i en cookie.
Avatar billede abatabat Nybegynder
02. maj 2006 - 07:06 #5
det var lige præcis det jeg søgte olebole, skal jeg lave et nyt spg. så du kan få point?
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2006 - 15:14 #6
Nej, det er helt fint ... points er ikke, hvad der får mig til at hjælpe - og jeg ved ikke, hvad jeg skal med alle dem, jeg allerede har  :)
Det vigtigste er, du får løst dit problem - og i den forbindelse skal du være opmærksom på, at de fleste går videre, hvis spørgsmålet er besvaret. Derfor er det altid en god idé at vente en dag eller to for at se, om der skulle komme andre bud  ;o)
Avatar billede abatabat Nybegynder
03. maj 2006 - 07:53 #7
cool tak for oplysningen