Avatar billede esbenn Nybegynder
01. maj 2006 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hjemmeside på søgermaskiner?!

Hej..
Hvordan for jeg min hjemmeside til at blive vidst på søgemaskiner som google osv osv?! Gratis?!
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
01. maj 2006 - 13:43 #1
du kan hurtigt komme ind på en søgemaskine, der godt nok ikke er kendt endnu, og som ikke kører helt optimalt, men den virker..
http://soeg.dtweb.dk

Det kræver bare du har <meta name='description' content='noget om din side her'>
og <title>Din hjemmesides titel</title>
i din kode.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
01. maj 2006 - 13:44 #2
og btw.. Google adder selv din side, men hvornår vides ikke.
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 13:45 #3
læs især følgende artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/82 (google)
http://www.eksperten.dk/artikler/76 (optagelse i søgemaskiner)

De virker formiddabelt !
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 13:46 #4
Der findes et hav af artikler omkring søgemaskiner her på eksperten.

Se engang her:
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 13:46 #5
Ellers kan du sende dit link til google her, så lover de at inden for 3 mdr (tror jeg det er) så ser robotterne på din side.

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 13:53 #6
Vigtige elementer for at blive fundet:
- indhold indhold og masser af indhold
- valid kode
- skaf links
- robots.txt
- interne links / sitemap

Meta bruges ikke så meget mere:
Hvis du benytter meta ; så læg kun de keywords ind som passer til den enkelte side!

en anden ting : det tager tid......
Avatar billede esbenn Nybegynder
01. maj 2006 - 13:59 #7
Jeg fatter hat af de der artikler.. :S Hvad skal jeg skrive i min robots.txt fil og hvad skal jeg alt lave.. Er der ikke en idiotsikker måde der siger trin for trin hvordan det kan gøres??
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2006 - 15:04 #8
Hvis der var en idiotsikker måde at gøre det på, så lå alle idioterne jo nr 1 og det gør de ikke. Der er ingen nemme måder hvis det skal virke, læs artiklerne og spørg til det du ikke forstår, det er ikke raketvidenskab, men kræver at man lige læser
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 17:28 #9
kan bekræfte at det tager tid og der skal læses en del hen ad vejen
Avatar billede espersen Novice
23. maj 2006 - 09:34 #10
har du fået læst lidt på det ?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
04. juni 2006 - 11:26 #11
esbenN > Det korte svar er: Nogen skal linke til din side! Derefter burde det køre af sig selv. Af de artikler der allerede linkes til herfra kan du få yderligere råd til hvordan du optimerer din side så søgerobotterne bedre kan finde rundt og indeksere dine sider.