Avatar billede rango Nybegynder
30. april 2006 - 17:56 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Windows Installer fungerer ikke!!

Hej, jeg kører winxp pro med sp2, af en eller anden mystisk grund, så fungerer min windows installer ikke, og jeg har forsøgt om jeg kunne lave en preinstall eller slette den for at installere en ny, dog uden succes.

Hvad foregår der? og hvordan får jeg bugt med det her problem?

Jeg kan ikke opdatere messenger af samme grund, og der er visse programmer den simpelthen ikke vil installere længere eftersom min windows installer enten er beskadiget eller bare trænger til en kraftig opdatering. (husk at sende svar, så I kan få pointene)
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2006 - 17:59 #1
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 17:59 #2
Har du din XP cd, så prøv Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. april 2006 - 18:28 #3
Hvis ovenstående ikke virker, kan du prøve at skrive "sfc/ scannow" i Kør og trykker enter. (uden anførselstegn)
Du skal bruge xp cd'en.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 18:45 #4
anonym > prøv lige at læse det hele her: 30/04-2006 17:59:16  ;O)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. april 2006 - 18:53 #5
Sorry Haverslev -> Der gik vist længe uden at jeg fik opdateret *gg*

Men det er da betryggende at vi er enige :o)
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 18:59 #6
anonym > nej det er åbenbart ikke helt din manglende opdatering, der er åbenbart også sket et eller andet mærkeligt, der var nemlig registreret 2 indlæg kl.
17.59 men det var kun leif`s der blev vist.
Først da du skrev dit indlæg, blev mit synligt ?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. april 2006 - 19:03 #7
Haverslev -> Jeg ved det faktisk ikke. Ofte har jeg 6-7 vinduer åbne ad gangen. Det kan gå galt.
Men det er da muligt at det er en bug på E der har drillet.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. april 2006 - 20:52 #8
Rango -> Prøv lige løsningen fra dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/706309

Jeres problemer ligner hinanden en smule - det kunne være en mulig løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. april 2006 - 22:50 #9
her er kommando til at rette fejlen

When registration of the engine is corrupted, all attempts to run .msi packages fail.

To correct the registration of the Windows Installer, unregister and then register the Installer service using the command line switches shown below. This shuts down and reregisters the service, which assures that the Windows Installer engine should function properly. Enter the following commands from a command prompt:

msiexec /unregister

msiexec /regserver

If this fails to resolve your problem try performing the following steps:

1) Unregister Windows Installer:

msiexec /unregister

2) Rename the following files from the command prompt: Msi.dll, Msiexec.exe, and Msihnd.dll
3) Restart Windows.
4) Windows Installer installation program to perform a fresh installation.

Se også http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=292539
Avatar billede rango Nybegynder
01. maj 2006 - 01:33 #10
Takker enormt for de mange hurtige kommentarer.. jeg fandt dog i mellemtiden selv udaf løsningen (ved bare ikke om jeg tør nævne det her) hehe

ahh så skidt, jeg havde slået 'windows installer' fra inde i mine services tsk tsk :D

anyway... syntes det nogle fine bud I alle kom med, så hvorfor ikke dele i porten.. send et svar og et musik ønske, så deler jeg pointene mellem jer :p
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2006 - 09:03 #11
Hehe, så vil jeg da gerne høre: My Way  ;o)
Avatar billede boxer Nybegynder
01. maj 2006 - 09:13 #12
Den burde vi have regnet ud ;o)

Men gad vide om den ikke kunne finde på at gøre det af sig selv?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2006 - 12:09 #13
Jeg mistede min Installer på et tidspunkt, der gik meget lang tid før jeg fik den tilbage ved hjælp ovennævnte ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2006 - 16:26 #14
takker for pointene..
Avatar billede rango Nybegynder
01. maj 2006 - 16:28 #15
..jeg husker ikke selv hvornår jeg skulle have slået den service fra, men er næsten ved at tro at den måske bliver slået fra når man installerer SP2 - anyway, or "My Way", så  funker det :) - hygge hygge og tak (godt musikvalg i øvrigt).
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2006 - 17:09 #16
Nej, SP2 har ingen indflydelse på det ;o)