Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
30. april 2006 - 17:05 Der er 6 kommentarer

Køb af Shuttle Media Center

Jeg går og tænkter på at købe et media center, og så vil jeg høre om der er nogen som har erfaringer med denne model fra Primetech/Edbgiganten:

http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1236

AMD 64 3000+ Winchester 90ns (939pins)
nVidia NForce3 Ultra 150 chipset
512 Mb DDR400 PC3200 ram (max 2GB)
160 Gb Hdd Seriel-ATA 7200rpm 8Mb cache
nVidia GeForce FX 5200 128 Mb DDR Ram
16x48x speed dvd-rom drev
Diskettedrev 1.44Mb 3.5"
54 Mbps trådløst netværkskort
Gigabit netværkskort 10/100/1000 Mbit
Shuttle SN95G5v2 kabinet
5.1 kanals lydkort IG
4x USB 2.0 (2x i front)
2x Firewire IEEE1394 (1x i front)

Jeg har tænkt at opgraderer den med følgende:
CPU: AMD 64 4000+
RAM: 1024 MB DDR400
HD: 300 GB SATA
DVD: Plextor PX-750A 16x
Grafikkort: GF 6600/GT 128 MB
TV-kort: Hauppauge WinTV-pvr-500 MCE Kit
Software: MS Windows XP Media Center DANSK

Jeg vil gerne have at den er så lydløs som muligt, da den skal stå i min stue, så jeg vil også gerne høre om nogle af disse komponenter er kendt for at larme?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2006 - 17:39 #1
Lad grafikkort være, da det der sidder der i er med passiv køling - med mindre det du har kigget på også er med passiv køling.

Et mediacenter er IKKE en spillemaskine!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. april 2006 - 17:44 #2
Et mediacenter er noget crap. Jeg har selv en fulitzu shuttle stående i stuen som min kone har fået som firma PC og den virker ikke optimalt. Den er faktisk fuld af generende fejl.

Den er en krig om at starte og lukke ned.
PC'en fryser ofte
DVD brænderen virker ad h..... til
Du kan kun optage på den kanal du kikker på
Den skulle køre bedre gennem en selector, vi kan ikke se forskeld.
Dokumentationen er helt ad h..... til

Lad være med at købe media center, produktet er ikke færdigt endnu. Om et par år, så er vi sikkert ved at være der
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2006 - 18:47 #3
Du kan ikke sammenligne en Fujitsu Siemens Scaleo C med en Shuttle.
1. jeg ville altid klart vælge shuttle.
2. de første Scaleo C fra Fujitsu Siemens var noget skrammel - dvs. alle Scaleo C der er ældre end 6 mdr. er noget l...
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
01. maj 2006 - 09:58 #4
Tak for svarene, jeg er temmelig ny indenfor HTPC området, så jeg vil egentligt også gerne høre om en HTPC som den jeg har til at stå i min konfiguration vil kunne finde ud af at gå i standby når den ikke bruges og så "vågne op" når den fx. er sat til at optage en udsendelse i fjernsynet?
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
07. november 2006 - 08:39 #5
Smider I ikke lige et svar, så vi kan få lukket spørgsmålet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2006 - 09:18 #6
Jeg skal ikke have point for den kommentar