Avatar billede malkekoen Praktikant
30. april 2006 - 14:32 Der er 4 kommentarer

TV-OUT viser kun sort/hvid

Håber I kan hjælpe. har lige sat mit min computer til mit tv via s-vhs udgangen til fjernsynets eneste scart indgang, men fjernsynet vil kun vise sort/hvid. Jeg har et Geforce 7900GT grafikkort.

Jeg har prøvet at ændre til forskellige pal/ntsc indstilligner, men billedet er det samme (selvom det ikke flimrer når jeg sætter den til ntsc).

Dog får jeg i en brøkdel af et sekund farve på billedet når jeg skifter til composite i Nvidia menuen, men så bliver billedet helt sort, og jeg får først billede igen efter 15 sekunder - uden farve.

Har I nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Har hørt noget om at det er fordi fjernsynet muligvis kun vil modtage composite signal og man kan forbinde 2 af benene i s-vhs stikket og på den måde lave composite. Nogle kommentarer hertil?

På forhånd mange tak!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. april 2006 - 14:46 #1
Det med at forbinde 2 ben i svhs stikket, har jeg aldrig hørt om, men du kan købe en converter som laver svhs om til composite Jeg kører selv med en sådan:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=780044
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2006 - 15:12 #2
Enig med tonny.

Der er dog et alternativ, alt efter om dit TV understøtter det. I menuen for scart stik kan du muligvis slå den over på SVHS support.

Ja det kan (er formentligt) fordi dit TV ikke understøtter SVHS. Og nej du kan ikke bare forbinde benene, da det vil svare til en kortslutning. Der skal som minimum en lille kondensator i mellem.

Varen Tonny linker til vil løse det problem, billigt og uden at du skal have fat i en lodde kolbe.
Avatar billede malkekoen Praktikant
30. april 2006 - 20:49 #3
Fik fikset det. Fandt et link på nettet og de sagde at man skulle forbinde de to øverste ben på s-vhs stikket. Så det gjorde jeg!!! Og vupti - farver på skærmen :).

Kortslutningen laver s-vhs om til composite
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2006 - 22:26 #4
En direkte kortslutning er aldrig en god ting. Det er ikke skabt til at skulle kortsluttes. Der bør sættes en kondensator mellem, ellers kan du beskadige dit TV kort.