Avatar billede superraider Nybegynder
30. april 2006 - 07:43 Der er 1 løsning

.asa besøgende på siden.

www.borkedguild.net

jeg har ikke styre på det der .asa filer, som kan bruges til at checker hvor mange der er på siden, så håber der er en her der lige kan fixe det for mig.

Lave asa.filen og skrive et det kode some jeg skal sætte ind i mit default.asp for at få den til at vise noget i regning af

Besøgende
nu:
idag:
denne uge:

måske der er en der har koden til at ligge some bare skal kopy pastes.
Avatar billede saymyname Nybegynder
01. maj 2006 - 13:23 #1
For at kunne gøre det som du ønsker skal der i global.asa (som den nedenfor) tilføjes en tabel over "hits" i databasen. Eftersom besøgende "idag" og "denneUge" ikke er det letteste at lave, er disse ikke inkluderet - det kræver at tabellen i databasen bliver udvidet med en form for dato index.

Her er der en global.asa som kan benyttes, denne har en simpel tabel i databasen der kun tæller det totale antal besøgende for ikke at benytte for meget plads på unødvendig information i databasen - besøgende lige nu placeres i Application("onNow"):

<script language="VBScript" runat="Server">

Sub Application_OnStart

  sti = server.mappath("..\database\base.mdb")
  set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
  conn.Open sti

  sql = "SELECT * FROM myhits"

  set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
  Set rs = conn.Execute(sql)

  Application("ID") = rs("ID")
  Application("NR") = rs("hits")

  Application("onNow") = 0
End Sub

Sub Application_OnEnd
  sti = server.mappath("..\database\base.mdb")
  set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
  conn.Open sti

    sql = "UPDATE myhits SET NR= " & Application("NR") & _
          "WHERE ID= " & Application("ID")  & " "

    conn.Execute(sql)
End Sub

Sub Session_OnStart
  Application("NR") = Application("NR") + 1
  Application("onNow") = Application("onNow") + 1
End Sub

Sub Session_OnEnd
  sti = server.mappath("..\db\demo.mdb")
  set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
  conn.Open sti

    sql = "UPDATE myhits SET NR = " & Application("NR") & _
          "WHERE ID = " & Application("ID")  & " "

    conn.Execute(sql)

  Application("onNow") = Application("onNow") - 1
End Sub

</script>

Til default.asp :
Response.Write "Der er nu : " & Application("onNow") & " besøgende."
Response.Write "Totalt har her været : " & Application("NR") & " besøgende."

God fornøjelse