Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. april 2006 - 23:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problem med at afsende mail

jeg er så småt begyndt at kode php, men har et problem.
jeg har denne side (svarskema.php)
mit problem er jeg godt vil have det gemt i en database hvilket den fint gør, men jeg vil også godt have en mail når nogen udfylder skemaet, men jeg får ingen mail, er der nogen som kan se hvad jeggør forkert.

her er koden (bemærk koder og mail er skjult)

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
      <title>Title here!</title>
</head>
<body>
lige
<form name="svarskema" method="post" action="svarskema.php">
<input type=hidden name="redirect" value="http://www.magiske.1go.dk/vissvar.php">
<p> Skriv dit navn her: <input type="text" name="navn" size="50" maxlength="50"></p>
<p> Hvilken bog ligger på dit natbord lige nu? <textarea name="natbord"></textarea></p>
<p> Favoritmad for tiden? <textarea name="favoritmad"></textarea></p>
<input type="submit" name="send" value="del dine oplysninger med andre">
</form>

<?php
//Hent indholdet af formularens felter
$navn = $_REQUEST["navn"];
$natbord = $_REQUEST["natbord"];
$favoritmad = $_REQUEST["favoritmad"];

//skab forbindelse til databasen
mysql_connect("********", "*********", "**********") or die (mysql_error());
mysql_select_db("*******") or die (mysql_error());

//indsæt indholdet af formularfelterne i databasen
mysql_query ("INSERT INTO svarskema(svarID, navn, natbord, favoritmad) values(0,'$navn','$natbord','$favoritmad')");
mail("min@mail.dk","php-mail","dette er min første php-mail", "from:min@mail.dk");
?>
</body>
</html>
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 00:17 #1
Hvilken fejlmeddelse får du frem? Hvis du overhovedet får sådan en?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. april 2006 - 08:39 #2
jeg får ingen fejlmeddelse og den skriver også fint til databasen, men sender ingen mail afsted (og mailen er skrevet rigtigt)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 09:49 #3
Tester du på en lokal server? De kan som regel ikke sende ret mange mails afsted (:

Men ellers kan jeg ikke se hvad problemet skulle være. Set ikke hvis den ikke kommer med en fejlmeddelse.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. april 2006 - 11:09 #4
jeg har oprettet en side på www.1go.dk og det er der siden jeg tester på ligger
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 18:57 #5
så ved jeg ærligt talt ikke hvorfor den ikke sender mailen. Koden ser rigtig nok ud?! Det ved jeg sq desværre ikke.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. april 2006 - 20:36 #6
ved ikke om det kan hjælpe hvis du får siderne

siden til at skrive indlæg
http://www.magiske.1go.dk/svarskema.php

siden til at se indlæg
http://www.magiske.1go.dk/vissvar.php

men det gør det sikkert ikke da man jo ikke akn se php koden
Avatar billede duejensen Nybegynder
30. april 2006 - 21:00 #7
Du kan ikke sende mail fra gratis løsninger på 1go.dk. mail funktionen er disablet.

(i følge support forum'etpå 1go)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. april 2006 - 21:06 #8
okay det er vist tilladt og sige klaphat til mig selv nu, det burde jeg have tjekket
du får point for hjælpen hvis du kaster et svar
Avatar billede duejensen Nybegynder
30. april 2006 - 21:12 #9
kast