Avatar billede weirex Nybegynder
29. april 2006 - 18:07 Der er 5 kommentarer

PCI Express 1x grafikkort

Jeg har et spørgsmål der involverer PCI Express. Jeg skal til at købe et nyt grafikkort, men da min comp ikke har nogen AGP-port, men i stedet har en PCI Express 1x port, så er jeg kommet lidt i tvivl. For det fysiske udseende på min port er anderledes end de fleste kort jeg kan finde på EDbpriser.dk, så derfor er jeg interesseret i at vide, hvorvidt jeg kan bruge fx. det her kort:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178025
Hvilket virker som om det er beregnet til en PCI Express 16x port, på min comp, som altså kører med kun 1x...? Og hvis ikke, så evt hvilket kort der ellers er værd at investere i?

Ville jo være lidt trist at købe et kort, for at finde ud af det ikke passer :)
Avatar billede huset Praktikant
29. april 2006 - 18:22 #1
Det passer fint
Avatar billede hottadpole Nybegynder
29. april 2006 - 19:19 #2
Hvilket bundkort har du i maskinen? At der kun er PCIe x1 er umiddelbart lidt besynderligt.
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 10:24 #3
Hej, det er ikke fordi din kører 1x pcie. 1x angiver antallet af slots ikke hastigheden. Det kort du har vist der passer helt fint :)
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 10:28 #4
hvorfor smider du det som et svar når jeg allerede har sagt det passer :D
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:44 #5
Fik opretter svar nok til at lukke, eller er der brug for yderliger support?