Avatar billede frustrator Nybegynder
29. april 2006 - 15:41 Der er 29 kommentarer

Fra form til MySQL (2 tabeller)

Howdy

Bag den kryptiske overskrift gemmer sig følgende: Jeg har en side med filminfo, der fra MySQL henter data ud fra tabel 1. Brugerne skal gerne kunne kommentere på filmen, så nederst på siden har jeg indsat en formular som ser således ud:

<form action="øøøøøh" method="POST">
    Dit navn:<br>
    <input name="Navn" type="text" id="t1" size="45">
<br><br>
    Din email:<br>
    <input name="Email" type="text" id="t2" size="45">
<br><br>
    Din kommentar: <br>
    <Textarea name="Text" cols="35" rows="5" id="t3"></textarea>
<br><br>
    <input name="KatID" type="hidden" id="KatID">
    <input name="ItemID" type="hidden" id="ItemID">
    <input type="submit" name="sumbit" id="submit" value="Send">
</form>

Indtastede data herfra skal så sendes til en tabel 2 i MySQL, men hvordan bærer jeg mig ad med det? Tabel 2's MySQL-struktur ser ud som følger:

CREATE TABLE `v2_kommentarer` (
`ID` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`KatID` TINYINT NOT NULL ,
`ItemID` TINYINT NOT NULL ,
`Navn` TEXT,
`Email` TEXT,
`Kommentar` TEXT,
`Tid` TIMESTAMP NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `ID` )
);

Samtidig skal "send"-koden til formularen gerne ligge i samme php-dokumentet (noget med "self", så vidt jeg har fået fortalt), så brugeren - efter endt indtastning - blot ender på samme opdaterede side som det hele startede på. How to do that?

Udover det skal jeg jo også hive data fra tabel 2 ud på samme side, som også får data fra tabel 1 (så brugernes kommentarer kan ses under den aktuelle filminfo). Er det ikke noget med "union", når man sådan skal hente data fra 2 tabeller? Nå, pyt med det... det kan vi altid tage senere.

Nogle der har nogle gode bud på denne?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
29. april 2006 - 17:07 #1
if($_POST['user'] == '' || $_POST['firstname'] == '' || $_POST['lastname'] == '' || $_POST['nick'] == '' || $_POST['age'] == '' || $_POST['mail'] == '' || $_POST['pass'] == '')
  {
    echo error("blank");
    exit;
  }
  else
  {
    mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer
    (KatID, ItemID, Navn, Email, Kommentar) VALUES('{$_POST['KatID']}', '{$_POST['firstname']}', '{$_POST['lastname']}', '{$nick}', '{$_POST['age']}', '{$_POST['mail']}', '{$_POST['favmap']}', '{$favweapon}', '{$other2}', '{$enc}') ") or die(mysql_error());
    header("Location: DIN SIDE");
Avatar billede mstorgaard Praktikant
29. april 2006 - 17:08 #2
Skulle ikke være sendt med det samme, jeg retter lige videre og kommer med den endelige udgave om lidt
Avatar billede zurekk Nybegynder
29. april 2006 - 17:10 #3
Det er da bare en normal mysql_query vil jeg tro.
I action="" skriver du <? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

Også i toppen af filen.

<?
if(isset($_POST['submit'])) {
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (katid, itemid, navn, email, kommentar, tid) VALUES ('$_POST[katid]', '$_POST[itemid]', '$_POST[navn]', '$_POST[email]', '$_POST[text]', NOW())") or die(mysql_error());
echo "Tak for din kommentar eller noget!";
}
?>
Avatar billede mstorgaard Praktikant
29. april 2006 - 17:11 #4
Det her er vist den første del:
<form action="?action=comment" method="POST">
    Dit navn:<br>
    <input name="Navn" type="text" id="t1" size="45">
<br><br>
    Din email:<br>
    <input name="Email" type="text" id="t2" size="45">
<br><br>
    Din kommentar: <br>
    <Textarea name="Text" cols="35" rows="5" id="t3"></textarea>
<br><br>
    <input name="KatID" type="hidden" id="KatID">
    <input name="ItemID" type="hidden" id="ItemID">
    <input type="submit" name="sumbit" id="submit" value="Send">
</form>

<?php
if($_GET['action'] == "comment")
{
  if($_POST['Navn'] == '' || $_POST['Email'] == '' || $_POST['Kommentar'] == '')
  {
    echo "Indtast venligst navn, email og kommentar";
  }
  else
  {
    mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer
    (KatID, ItemID, Navn, Email, Kommentar) VALUES('{$_POST['KatID']}', '{$_POST['ItemID']}', '{$_POST['Navn']}', '{$_POST['Email']}', '{$_POST['Kommentar']}') ") or die(mysql_error());
    header("Location: DIN SIDE");
  }
?>
Avatar billede zurekk Nybegynder
29. april 2006 - 17:12 #5
Tjahh.. Man kan også gøre som carlsbergnyder =D
Avatar billede mstorgaard Praktikant
29. april 2006 - 17:13 #6
Med tid :):
<form action="?action=comment" method="POST">
    Dit navn:<br>
    <input name="Navn" type="text" id="t1" size="45">
<br><br>
    Din email:<br>
    <input name="Email" type="text" id="t2" size="45">
<br><br>
    Din kommentar: <br>
    <Textarea name="Text" cols="35" rows="5" id="t3"></textarea>
<br><br>
    <input name="KatID" type="hidden" id="KatID">
    <input name="ItemID" type="hidden" id="ItemID">
    <input type="submit" name="sumbit" id="submit" value="Send">
</form>

<?php
if($_GET['action'] == "comment")
{
  if($_POST['Navn'] == '' || $_POST['Email'] == '' || $_POST['Kommentar'] == '')
  {
    echo "Indtast venligst navn, email og kommentar";
  }
  else
  {
    $time = date(d-m-y H:i);
    mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer
    (KatID, ItemID, Navn, Email, Kommentar, Tid) VALUES('{$_POST['KatID']}', '{$_POST['ItemID']}', '{$_POST['Navn']}', '{$_POST['Email']}', '{$_POST['Kommentar']}', '$time') ") or die(mysql_error());
    header("Location: DIN SIDE");
  }
?>
Avatar billede anderseiler Nybegynder
29. april 2006 - 17:18 #7
Når du skal have brugeren til at se en opdateret side, efter at han har indtastet en kommentar, så kan du gøre følgende:

Øverst i dit dokument, har du al koden til at indsætte kommentaren i din database. Det kan du gøre med noget:

if(isset($_POST['submit']))
{
  mysql_query("INSERT INTO din_kommentar_tabel (navn,email,tekst) VALUES ('".$_POST[
'navn'].','".$_POST['email'].','".$_POST['text']."'",db); //den her indsætter dine data i din MySQL database. i det første parentes står alle felterne i din database. I den næste står alle de data, som du vil have sat ind.
}

Din <form> skal så hedde

<?php
<form action=\"".$PHP_SELF."\" method=\"POST\">
?>

Når brugeren så trykker på "SEND", bliver alle informationerne fra dine inputs sendt til den pågældende side. Og så kører den så koden som jeg skrev øverst, da der jo nu er trykket på knappen "submit".

For at få vist alle dine kommentare, kan du bruge en while.:

$query = mysql_query("SELECT * FROM din_kommentar_tabel WHERE dit_id='IDet'",$db); //henter alle kommentarerne ud fra din tabel. Du skal så selv sætte íd til det rigtige!

while($kommentar = mysql_fetch_assoc($query)) //udskriver alle resultaterne af ovenstående query
{
  echo "$kommentar['navn']"; //"navn" skal så være det, som feltet i din MySQL database hedder.
}

Når man så har trykket på "SEND", bliver ens indlæg også vist på siden, når man kommer tilbage til den! mega smart ;)

Var det ikke det hele? Skriv endelig hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt (:

Mvh
Anders
Avatar billede anderseiler Nybegynder
29. april 2006 - 17:18 #8
shit :P der er vist kommet mange indlæg mens jeg har skrevet mig :P har jeg så ikke lige set... my bad (:
Avatar billede frustrator Nybegynder
29. april 2006 - 17:29 #9
Carlsbergnyder >> Hmm, jeg får ingen fejlmeddelelser, men til gengæld kommer jeg heller ikke tilbage til en opdateret side efter indtastning... og der kommer intet indhold i min MySQL tabel

anderseiler >> På siden har jeg allerede et udtræk fra MySQL, blot fra en anden tabel. Det ser således ud:

  <?
mysql_connect("minhost","minuser","mitpass");
mysql_select_db("mindb");
$query = mysql_query("SELECT * FROM v2_filminfo WHERE FilmID = '$FilmID'");
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$DkTitel = $r["DkTitel"];
$OrgTitel = $r["OrgTitel"];
$Land = $r["Land"];
$Year = $r["Year"];
$Instruktion = $r["Instruktion"];
$Manuskript = $r["Manuskript"];
$Musik = $r["Musik"];
$Medvirkende = $r["Medvirkende"];
$Genre = $r["Genre"];
$Spilletid = $r["Spilletid"];
$Plot = $r["Plot"];
$Trivia = $r["Trivia"];
$HvorNu = $r["HvorNu"];
$Links = $r["Links"];
$Plakat = $r["Plakat"];
$Author = $r["Author"];
$Keywords = $r["Keywords"];
?>

Hvorledes hæfter jeg dit forslag på, så den samtidig også kan hente kommentarene fra tabellen v2_kommentarer?
Avatar billede anderseiler Nybegynder
29. april 2006 - 17:34 #10
Du laver bare et andet udtræk. Der er ingen grund til at koble dem sammen. For mit at se, så gør det bare det hele lidt mere kompliceret (:

Du kan bare lave en:

$kommentar_query = mysql_query("SELECT * FROM v2_kommemtarer WHERE DetIDDuBruger='id'",$db);

Er det ikke det letteste? Så kan du efterfølgende få udskrevet alle de kommentarere som hører til den pågældende film med en while. Du skal bare ændre det WHERE jeg har lavet, så det passer med dig.

Så kan udskrive det med:

while($kommentar = mysql_fetch_assoc($kommentar_query))
{
  echo "hej".$kommentar['EtFeltIDatabasen'];
}

Og så udskriver den alle de felter fra databasen, som er hentet via kommentar_query, hvilket kun et dem som hører til den pågældende film, da ID'et naturligvis er sat (:

Sådan ville jeg i hvert fald gøre det...
Avatar billede frustrator Nybegynder
29. april 2006 - 20:11 #11
Okay, nu ser min kode således ud i dokumentets head:

  <?
mysql_connect("min host","minuser","mitpass");
mysql_select_db("mindb");
if(isset($_POST['submit']))
{
  mysql_query("INSERT INTO din_kommentar_tabel (navn,email,tekst) VALUES ('".$_POST[
'navn'].','".$_POST['email'].','".$_POST['text']."'",db); //den her indsætter dine data i din MySQL database. i det første parentes står alle felterne i din database. I den næste står alle de data, som du vil have sat ind.
}
$query = mysql_query("SELECT * FROM v2_filminfo WHERE FilmID = '$FilmID'");
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$DkTitel = $r["DkTitel"];
$DkTitel = $r["BookTitel"];
$OrgTitel = $r["OrgTitel"];
$Land = $r["Land"];
$Year = $r["Year"];
$Instruktion = $r["Instruktion"];
$Manuskript = $r["Manuskript"];
$Musik = $r["Musik"];
$Medvirkende = $r["Medvirkende"];
$Genre = $r["Genre"];
$Spilletid = $r["Spilletid"];
$Plot = $r["Plot"];
$Trivia = $r["Trivia"];
$HvorNu = $r["HvorNu"];
$Links = $r["Links"];
$Plakat = $r["Plakat"];
$Author = $r["Author"];
$Keywords = $r["Keywords"];
?>

Længere nede ser min form således ud:

<form action=\"".$PHP_SELF."\" method=\"POST\">
    Dit navn:<br>
    <input name="Navn" type="text" id="t1" size="45">
<br><br>
    Din email:<br>
    <input name="Email" type="text" id="t2" size="45">
<br><br>
    Din kommentar: <br>
    <Textarea name="Kommentar" cols="35" rows="5" id="t3"></textarea>
<br><br>
    <input name="KatID" type="hidden" id="KatID">
    <input name="ItemID" type="hidden" id="ItemID">
    <input type="submit" name="sumbit" id="submit" value="Send">
</form>

Jeg får nu en parse error i linje 11, som ser således ud:

'navn'].','".$_POST['email'].','".$_POST['text']."'",db);

What to do? :o)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
29. april 2006 - 23:53 #12
mysql_query("INSERT INTO din_kommentar_tabel (navn,email,tekst) VALUES ('".$_POST[
'navn']."','".$_POST['email']."','".$_POST['text']."'",db);

Prøv at indsætte den i stedet for.. Det gik lidt hurtigt, så der manglede to " i forspørgelsen (: my bad...
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 00:04 #13
Husk selvfølgelig at ændre navnene i den første parentes, så de stemmer overens med felt-navnene i din database! ellers brokker den sig igen (:

Men prøv at have det hele til at se sådan her ud:

<?php
mysql_connect("min host","minuser","mitpass");
mysql_select_db("mindb");

if(isset($_POST['submit']))
{                                        //ændrer disse!
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (navn,email,kommentar) VALUES ('".$_POST[
'Navn']."','".$_POST['Email']."','".$_POST['Kommentar']."'");
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM v2_filminfo WHERE FilmID = '$FilmID'");

while($r = mysql_fetch_array($query))
{
$DkTitel = $r["DkTitel"];
$DkTitel = $r["BookTitel"];
$OrgTitel = $r["OrgTitel"];
$Land = $r["Land"];
$Year = $r["Year"];
$Instruktion = $r["Instruktion"];
$Manuskript = $r["Manuskript"];
$Musik = $r["Musik"];
$Medvirkende = $r["Medvirkende"];
$Genre = $r["Genre"];
$Spilletid = $r["Spilletid"];
$Plot = $r["Plot"];
$Trivia = $r["Trivia"];
$HvorNu = $r["HvorNu"];
$Links = $r["Links"];
$Plakat = $r["Plakat"];
$Author = $r["Author"];
$Keywords = $r["Keywords"];
}
?>

Og så det samme indhold længere nede, som du har det nu! Det burde virke.
Avatar billede frustrator Nybegynder
30. april 2006 - 06:47 #14
Okay, har sat hele din kode ind, men får stadig parse error (syntax error, unexpected '}) i linje 41, som lyder:

<title>Mit Site Navn | <? echo "$DkTitel";}echo ;?></title>

Det ser med andre ord ud til, at den ny har problemer med at skrive de data, jeg tidligere fejlfrit har kunnet hente ud på denne måde...
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 09:47 #15
Prøv at slette den } som sidder i den sidste while i mit sidste indlæg. Jeg kan godt tro, at det er den, som skaber lidt problemer.

Ellers er det nok den } som sidder i line 41, men det er nok nærmere den } jeg har sat i den sidste while.
Avatar billede frustrator Nybegynder
30. april 2006 - 10:27 #16
Så langt, så godt.... ingen parse error mere, og siden loader. MEN med denne fejl længere nede:

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Der henvises til linje 406, som lyder således:

<td colspan="3"><? while($kommentar = mysql_fetch_assoc($kommentar_query))

Indtastede data i formlen bliver heller ikke sendt til MySQL tabellen
Avatar billede anderseiler Nybegynder
30. april 2006 - 18:56 #17
den fejl på line 406 er fordi der er en fejl i din query ($kommentar_query). Har du sat id rigtigt?

mht formen, så check at feltnavnene i formen stemmer overens med dem i mysql_query. Der er en uoverensstemmelse de to imellem, hvis den ikke indsætter data.
Avatar billede frustrator Nybegynder
01. maj 2006 - 16:29 #18
Okay, nu ser der ud til at være lidt mere styr på - ingen fejlmeddelelser når siden loades nu. MEN... når man prøver at skrive et indlæg, kommer der ingen data i tabllen og brugeren sendes til en anden side:

"".$PHP_SELF."/"?Navn=Testnavn&Email=test@testmail.test&Kommentar=Testkommentar+nr.+1&KatID=&ItemID=&sumbit=Send

Måske der er en fejl med form action-koden? Kan dog ikke helt gennemskue, da dette er lidt over my head :o)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
01. maj 2006 - 16:33 #19
arhh... hehe... det er fordi det ikke er php. så prøv følgende:

<form action="<? echo "$_SERVER['PHP_SELF']"; ?>" method="POST">

så skulle den gerne virke.. Det er tilsyneladende fordi din form bliver skrevet i ren HTML, og ikke php. Så derfor virker det andet ikke. Prøv at indsætte den <form> oven over (:
Avatar billede frustrator Nybegynder
01. maj 2006 - 17:22 #20
Ny fejl:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING

Henviser til den linje, som du foreslog... det skal åbenbart ikke være for nemt :o)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
01. maj 2006 - 22:08 #21
Nej den lader os ikke slippe alt for let afsted med det :/ Hm, når jeg prøver igen:

<form action="<? echo "".$_SERVER['PHP_SELF'].""; ?>" method="POST">

Min fejl, at jeg ikke skrev den sådan første gang. Jeg er tilbage på min skole nu, så kan desværre ikke være særlig meget på nettet. Men svarer når jeg er på. Bare så du ved jeg ikke har glemt dig, hvis jeg ikke lige svarer.
Avatar billede frustrator Nybegynder
02. maj 2006 - 17:43 #22
Hmm ja, jeg får ikke længere nogen fejlmeddelelse, MEN... der kommer stadig ingen data i min MySQL tabel. Koden til selve formen ser nu således ud:

<form action="<? echo "".$_SERVER['PHP_SELF'].""; ?>" method="POST">
    Dit navn:<br>
    <input name="Navn" type="text" id="t1" size="45">
<br><br>
    Din email:<br>
    <input name="Email" type="text" id="t2" size="45">
<br><br>
    Din kommentar: <br>
    <Textarea name="Kommentar" cols="35" rows="5" id="t3"></textarea>
<br><br>
    <input name="KatID" type="hidden" id="KatID">
    <input name="ItemID" type="hidden" id="ItemID">
    <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Send">
</form>

Dette skulle så sættes ind i tabellen med følgende mode, som står i toppen af siden:

<?php
mysql_connect("minhost","minuser","mitpass");
mysql_select_db("mindb");

if(isset($_POST['submit']))
{
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (Navn, Email, Kommentar) VALUES ('".$_POST[
'Navn']."','".$_POST['Email']."','".$_POST['Kommentar']."'");
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM v2_filminfo WHERE FilmID = '$FilmID'");

while($r = mysql_fetch_array($query))
{
$DkTitel = $r["DkTitel"];
$DkTitel = $r["BookTitel"];
$OrgTitel = $r["OrgTitel"];
$Land = $r["Land"];
$Year = $r["Year"];
$Instruktion = $r["Instruktion"];
$Manuskript = $r["Manuskript"];
$Musik = $r["Musik"];
$Medvirkende = $r["Medvirkende"];
$Genre = $r["Genre"];
$Spilletid = $r["Spilletid"];
$Plot = $r["Plot"];
$Trivia = $r["Trivia"];
$HvorNu = $r["HvorNu"];
$Links = $r["Links"];
$Plakat = $r["Plakat"];
$Author = $r["Author"];
$Keywords = $r["Keywords"];
?>

Derudover er der to øvrige problemer, som vi dog kan tage bagefter:

1) Det eksisterende indhold af v2_kommentar bliver ikke printet på siden, og...
2) Efter at have trykket på submit i formen, returneres man korrekt til samme side. Siden er dog blank, da det tilknyttede filmid ikke hives med. Er det helt sort snak jeg fyrer af nu? :o)
Avatar billede anderseiler Nybegynder
02. maj 2006 - 21:30 #23
Okay, en ting af gangen.

Prøv at erstatte

if(isset($_POST['submit']))
{
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (Navn, Email, Kommentar) VALUES ('".$_POST[
'Navn']."','".$_POST['Email']."','".$_POST['Kommentar']."'");
}

med

if(isset($_POST['submit']))
{
  echo "Der er trykket submit";
}

Hvis der så bliver skrevet "Der er trykket submit" i toppen af siden når du trykker submit, så ved vi i det mindste, at den forstår, at den skal gøre noget, når der er trykket submit (:

2: skriv lige hvad du bruger til at skrive de eksisterende indlæg i v2_kommentar

3: Det er ikke sort snak, det er faktisk meget logisk (: Prøv følgende i din <form> så:

<form action="det_din_side_hedder.php?FilmID=FilmID" method="POST">

På den måde har du stadig dit FilmID med, og du kan hente det ned fra adresselinen med en $_GET['FilmID'] (: Håber du kan bruge det til noget. Jeg ved ikke hvordan dit system er bygget op, så det er svært lige at komme med noget som vil passe ind i dit system (:
Avatar billede frustrator Nybegynder
04. maj 2006 - 20:23 #24
Okay, så prøver vi lige lidt igen. Status:

Yep, der kan indtastes data i formen, og efter at have trykket submit, sendes brugeren return til den KORREKTE side. Dette problem er altså løst.

MEN...

Der kommer stadig ingen data i tabellen ved indtastning. How come? Der kommer heller ingen "prints" af eksisterende kommentarer. Jeg har indtastet en kommentar direkte i php Myadmin til testformål, men der sker intet. Det skulle ellers skrives med:

<? while($kommentar = mysql_fetch_assoc($query))
{
  echo "hej".$kommentar['Kommentar'];
}
?>

Men okay, ser heller ikke ud som om der HENTES noget fra v2_kommentarer tabellen øverst i dokumentet. Der står:

<?php
mysql_connect("XXXX","XXXX","XXXX");
mysql_select_db("XXXX");

if(isset($_POST['submit']))
{
  echo "Der er trykket submit";
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM v2_filminfo WHERE FilmID = '$FilmID'");

while($r = mysql_fetch_array($query))
{
$DkTitel = $r["DkTitel"];
$DkTitel = $r["BookTitel"];
$OrgTitel = $r["OrgTitel"];
$Land = $r["Land"];
$Year = $r["Year"];
$Instruktion = $r["Instruktion"];
$Manuskript = $r["Manuskript"];
$Musik = $r["Musik"];
$Medvirkende = $r["Medvirkende"];
$Genre = $r["Genre"];
$Spilletid = $r["Spilletid"];
$Plot = $r["Plot"];
$Trivia = $r["Trivia"];
$HvorNu = $r["HvorNu"];
$Links = $r["Links"];
$Plakat = $r["Plakat"];
$Author = $r["Author"];
$Keywords = $r["Keywords"];
?>
Avatar billede anderseiler Nybegynder
04. maj 2006 - 21:02 #25
Den henter ikke noget fra v2_kommentarer med ovenstående kode. Prøv at indsætte følende streng lige neden under din nuværende $query streng:

$kommentar_query = mysql_query("SELECT * FROM v2_kommemtarer WHERE DetIDDuBruger='id'");

Strengen $kommentar_query bruger du så til at hente alle nuværende indlæg i din v2_kommentar database. Husk at ændre ID'et så det passer ind i dit system!

Husk også, at i den while hvor du udskriver nuværende kommentarer, skal du hente den rigtige streng/query. I dette tilfælde er det altså $kommentar_query.

Næste: (:

Du burde kunne indsætte data med :

if(isset($_POST['submit']))
{
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (Navn, Email, Kommentar) VALUES ('".$_POST[
'Navn']."','".$_POST['Email']."','".$_POST['Kommentar']."'") or die(mysql_error());
}

Jeg har lavet en lille udvidelse ( or die(mysql_error()); ), således, at den nu skriver på skærmen, hvis der er en fejl under indskrivningen af data i din database (: Så kan vi nok se hvad fejlen er derefter hvis det ikke virker.
Avatar billede frustrator Nybegynder
07. maj 2006 - 08:28 #26
Hmmmm, der kommer stadig ingen data i v2_kommentarer tabellen. Der kan uden problemer indtastes kommentarer i formen, og der meldes ikke om nogen fejl når der trykkes på submit.

Kan ikke helt gennemskue hvor problemet ligger...
Avatar billede frustrator Nybegynder
07. maj 2006 - 08:49 #27
Endnu mere hmmmm, nu får jeg pludselig denne fejl:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Der står bare intet med php eller MySQL i linje 1. Mon ikke snarere det har noget med denne at gøre:

if(isset($_POST['submit']))
{
mysql_query("INSERT INTO v2_kommentarer (Navn, Email, Kommentar) VALUES ('".$_POST[
'Navn']."','".$_POST['Email']."','".$_POST['Kommentar']."'") or die(mysql_error());
}
Avatar billede anderseiler Nybegynder
09. maj 2006 - 16:39 #28
Jeg kan heller ikke rigtig se hvor den fejl skulle ligge? Din query ser jo god nok ud...

Jeg ved ikke hvorfor den ikke skriver ind i databasen. For af hvad jeg kan se, så er din kode god nok...
Avatar billede frustrator Nybegynder
26. maj 2006 - 14:47 #29
Hmm, er jeg ved at skulle erklære denne tråd for død, eller der nogen der har et godt bud... måske en helt alternativ løsning?