Avatar billede festjest Nybegynder
28. april 2006 - 22:48 Der er 5 kommentarer

autocad / teknisk tegner

Jeg skal sammensætte en puter til brug af programmer som autocad og andre teknisk tegneprogrammer.
Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med programmer af denne type, jeg er selv stort set blank, hvad angår cpu/ram/graf i sådan en sammenhæng.
Han vil selvfølgelig gerne kunne bruge den til lidt spil.
Budget: 6500, uden skærm, tast, mus.
Avatar billede snowball Novice
28. april 2006 - 23:12 #1
* Intel Xeon CPU (evt. dual)

* 2GB (eller mere) DDR2 RAM

* Undgå OnBoard grafikkort

* Hurtig harddisk (SATA/SATA2)

På arbejdet kører vi AutoCAD og lign. programmer på Dell Precision 470 Workstations - http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/precn_470?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd
Avatar billede festjest Nybegynder
29. april 2006 - 01:44 #2
Hvorfor Xeon ? jeg er med på 4+ gb ram og at grafikkortet er nedgraderet, men jeg skal lave en puter som også kan køre et par spil, så som Oblivion(TM)
Avatar billede snowball Novice
29. april 2006 - 18:57 #3
Vil tro det er pga. dens store cache.
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2006 - 23:14 #4
Fandt du ud af noget? :)
Avatar billede festjest Nybegynder
22. maj 2006 - 14:15 #5
naa, ikke rigtigt, dual xeon er lige i overkanten (læs meget) af budgettet