Avatar billede eizo_2 Nybegynder
28. april 2006 - 15:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

delete script med Admin rang

jeg er i gang med at lave et script der skal kunne slette et indhold fra min database ud fra ID
men det skal jo også kun være admin der har adgang til at kunne gøre det ,,

mit problem ligger så i,
at jeg får en fejl i min elseif, og jeg kan ikke finde ud af hvor fejlen ligger ..

håber der er lidt hjælp at hente her inde

<?

  require("db_ind.php");
  $passquery = mysql_query("SELECT password, rank FROM profiler WHERE username = '$username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
          echo "<form method=\"POST\" action=\"tjek_user.php\">
        <p><center><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Spassernick</font><br>
        <input type=\"text\" name=\"username\" size=\"13\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #000000; background-color: #EFD78F\"><br>
        <font size=\"1\" face=\"Verdana\">Password</font><br>
        <input type=\"password\" name=\"passcode\" size=\"13\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #000000; background-color: #EFD78F\"><br>
        <input type=\"submit\" value=\"Login\" name=\"Login\" style=\"font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #000000; background-color: #EFD78F\"></p>
                </form>";
    }else{

$row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row["password"];
      $status = $row['rank'];
if($dbpassword == $password)

      {
          $login = (true);
if ($status == "Admin") {

if($id) {

mysql_query("delete from newz where id ='$id'");

echo"<font face=verdana size=1><br><br><u><b>Nyheden er nu slettet!</b></u><br><br>";
}

$result = mysql_query("select * from newz order by id desc");
$res = mysql_query("SELECT *, UNIX_TIMESTAMP(date) AS tid FROM newz ORDER BY id DESC") or die("Der er sket en fejl: ".mysql_error());
$i=0;
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
++$i;
$tid = $row[tid];
$tid = date(" d/m-y H:i", $tid);
echo"<br><table border=0 width=98% cellspacing=0 cellpadding=0>
  <tr>
    <td width=100%>

    <table border=0 width=100% cellspacing=1 cellpadding=0>
  <tr>
    <td width=100% height=\"13\" bgcolor=\"#EBC64D\">
      <p align=center><font color=#000000 size=1 face=Verdana><b>$row[overskrift]</b></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=100% colspan=2 bgcolor=#FFFFFF><font color=#000000 size=1 face=Verdana>".nl2br($row[indhold])."</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=100% colspan=2 bgcolor=#EBC64D><font color=#000000 size=1 face=Verdana>Skrevet af <b>$row[username]</b> d. $tid ---- <b>IP:</b> $row[ip] ----- <a href='?id=$row[id]'><b>slet</b></a>
  </tr>
</table>

    </td>
  </tr>
</table>
<br>
</center>
      </td>
    </tr>

    <tr>
      <td width=\"100%\">";

}elseif($status == "Co-Admin") {
      echo "Kun Admin har Adgang her! ";

}elseif($status == "V.I.P") {
          echo "Kun Admin har Adgang her! ";

}elseif($status == "Webmaster") {

  echo "Kun Admin har Adgang her!";

}elseif($status == "Bruger") {

echo "Kun Admin har Adgang her! ";
                  }
/*    }
}
*/
?>
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. april 2006 - 17:43 #1
du kan forkorte alle dine Elseif, me at skrive

elseif($status != "Admin")
{
echo "Kun Admin har Adgang her! ";
}

for at forkerte proccessen :)
Avatar billede foshammer Nybegynder
02. maj 2006 - 02:25 #2
Du kan bare nøjes med
Avatar billede foshammer Nybegynder
02. maj 2006 - 02:27 #3
Du kan bare nøjes med:

if($status == "Admin") {
Alle de ting adminen skal kunne
} else {
echo "Kun admin har adgang her!";
}

Istedet for at lave elseif på alle dine status halløj
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
12. november 2006 - 14:51 #4
takker for svarne .. men desværre slettet jeg det hele da jeg ikke kunne få liv i det