Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 09:36 Der er 18 kommentarer

Ekstern harddisk død?

Hey Eksperter!

Er ikk mere end en måned siden at jeg tog turen med min egen disk, så nu prøver jeg med en kammi's :P
Men ligger skidt ud!

Disken som har været udsat for en tur på gulvet registreres af windåse, men kan ikk installeres, således at den fungerer. Har prøvet at tilføje nyt hardware, har prøvet Everest og forskellige datarecovery programs, men intet kan se disken. Er den tabt, eller har jeg stadig nogle muligheder?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 09:41 #1
efter windows har registeret harddisken hvordan lyder den? síger den nogle lyde eller spinner den normalt.

har du mulighed ifor at tage deb ud af den eksterne kasse og sætte på et alm ide flad kabel?

har du prøvet programmet GETDATABACK  fra www.runtime.org ?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 09:41 #2
Du skal nok regne med at den er færdig...
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 09:42 #3
tfswebguy
det kommer jo anpå om den har været tændt eller slukket mens den ramte gulvet
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 09:58 #4
Jeg ved ikk om den var tændt eller slukket, men har prøvet programmet fra runtime.org

Den spinder som en mis, og lyder ganske normalt
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 09:58 #5
ja, det er jo så også rigtigt...
Det er også meget forskelligt..
Havde en HDD, der røg ned af en trappe, uden at tage skade.
Havde en comp der fløj 2 meter (MENS DEN VAR TÆNDT), hamrede i gulvet, og virkede stadig..
Havde en HDD, der fløj 40-50 cm, og så var den godnat..

Tilfældet bestemmer faktisk meget :D
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 10:15 #6
Hvis getdatabacn ikke findet noget.  hvad skriver den under søgning det lyder mystiskt at den ikke kan finde noget

http://grc.com/spinrite.htm er et godt produkt
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 12:17 #7
Den finder kun de diske som virker som normalt, den finder bare ikk den defekte.

Mht. http://grc.com/spinrite.htm så har jeg lidt svært ved at finde en demo?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. april 2006 - 12:26 #8
Why is there no trial demonstration for SpinRite?

We have never created nor offered a demo version of SpinRite because people would just download and use the demo whenever they needed SpinRite's help. Unlike "productivity" software such as a word processor or appointment manager which are used all the time, SpinRite is typically needed only from time to time. But when it's needed it's really needed and it's really useful! So if a demo of SpinRite were available, people would just use the demo whenever they were in trouble. Non-paid use would not represent a fair exchange of value, and it would prevent us from continuing to move SpinRite forward and supporting this web site's many other valuable but free software and services.

We stand behind SpinRite one hundred percent, and we offer a 30-day money-back satisfaction guarantee(http://grc.com/cs/licenseinfo.htm). If for ANY REASON you are unhappy with your ownership of SpinRite, we will immediately refund your purchase price. No questions asked. Given the special nature of the product, we feel that this represents the best all around solution for everyone. You can experience the full benefit of the product for yourself without any limitations on its use and function, while also being completely free to request a refund of your money if the product fails to meet your own expectations or hopes.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 13:14 #9
Du kan jo også prøve TESTDISK
Mistet tabel    http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

Mistet data    http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. april 2006 - 13:20 #10
Har du prøvet at pille disken ud af boksen og sætte den i din computer ? Det kan jo være at det "bare" er noget i selve kassen der er gået i stykker
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 13:37 #11
#9 Det jo meget nemt så :)

TESTDISK finder heller ikke noget :/

Man kan ikk pille disken ud, uden at bryde den op fuldstændig. Der sidder ikk engang nogle små skruer man kan lege med :(
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 14:00 #12
Hvad siger filsystemet i Windows diskhåndtering ??
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 14:19 #13
#11 Den siger ikk meget, den kan ikk se den der
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 14:36 #14
Du skriver "Disken som har været udsat for en tur på gulvet registreres af windåse" hvor kan du så se at den registreres ??
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 14:49 #15
Det kan jeg se, fordi at windåse fortæller mig, at den har fundet nyt hardware, og at det er installeret. Sekunder senere kommer den dog op, og fortæller mig at der alligevel er problemer med hardwaren
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 15:15 #16
OK det var ikke lige sådan jeg havde opfattet din kommentar. Jeg ville prøve at brænde en CD med killdisk http://www.helgec.dk/killdisk.html boot op på cd<en og hvis killdisk heller ikke kan se disken tror jeg du må se i øjnene at den er forhenværende. hvis killdisk kan se disken kan du jo overveje at gi` disken en omgang
Avatar billede luske2002 Nybegynder
28. april 2006 - 15:42 #17
Okey, vil jeg kigge på lidt senere. Tror du løber med pointene hvis du afgiver et svar =)

Må også lige rose din hjemmeside, ligner en som er et kig væk! :)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2006 - 21:16 #18
Jeg lægger et svar, hvis du engang vender tilbage kan du jo acceptere eller afvise