Avatar billede mortenhh Nybegynder
27. april 2006 - 23:19 Der er 10 kommentarer

Mails kommer aldrig

Hej Eksperter...

Har denne mail side:

<?
require("header.php");
?>
<?

setlocale(LC_TIME, 'da_DK.ISO_8859-1');

if(isset($_POST['contactEmail']))
{
    $toEmail    = "morten@mortenhh.dk";
    $fromEmail  = $_POST['email'];
    $fromNavn  = $_POST['navn'];
    $fromBesked = $_POST['besked'];
    $fromIP    = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    $today = strftime("%a, %d %b, %Y, %T");

    $errorEmail = "";
    $errorNavn = "";
    $errorBesked = "";
    $error = false;

    if (!preg_match('/\\A\\b[A-Z0-9._%-]+@[A-Z0-9._%-]+\\.[A-Z0-9._%-]{2,4}\\b\\z/i', $fromEmail))
    {
        $errorEmail .= "<tr><td>Din email indeholder fejl, tjek den venligst</td></tr>";
        $error = true;
    }

    if($fromEmail == "")
    {
        $errorNavn .= "<tr><td>Du skal skrive dit navn</td></tr>";
        $error = true;
    }

    if($fromBesked == "")
    {
        $errorBesked .= "<tr><td>Du har glemt at skrive en besked</td></tr>";
        $error = true;
    }

    if($error == false)
    {
        $emne = "Mail fra hjemmesiden";

        $message = "";
        $message .= "Tid: " . $today . "\n";
        $message .= "Besked: " . $fromBesked . "\n";
        $message .= "Fra: " . $fromNavn . " (" . $fromEmail . ")\n";
        $message .= "Email fra IP: " . $fromIP . "\n";

        mail(
            $toEmail,
            $emne,
            $message,
            "From: ". $fromEmail . "\r\n" .
            "Reply-To: " . $fromEmail . "\r\n" .
        "X-Mailer: PHP/" . phpversion());

            ?>

            <table class="standard">
            <caption>Email er afsendt</caption>
            <tr><td>Du vil modtage svar eller respons - Inden for 24 timer :) !</td></tr>
            <tr><td>Dato: <?php echo $today ?> </td></tr>
            <tr><td>Tak : <?php echo $fromNavn ?> ( <?php echo $fromEmail ?> ) </td></tr>
            <tr><td>IP  : <?php echo $fromIP ?> </td></tr>
            </table>

            <?
    }
    else
    {
        ?>

        <form method="POST" action="kontakt.php">
        <table class="standard">
        <tr><td>Dit navn:</td></tr>
        <tr><td><input type="text" name="navn" value="<? echo $fromNavn; ?>" size="35"</td></tr>
        <? echo $errorNavn; ?>
        <tr><td>Din email:</td></tr>
        <tr><td><input type="text" name="email" value="<? echo $fromEmail; ?>" size="35"></td></tr>
        <? echo $errorEmail; ?>
        <tr><td>Besked:</td></tr>
        <tr><td><textarea name="besked" rows="10" cols="50"> value="<? echo $fromBesked; ?>"</textarea></td></tr>
        <? echo $errorBesked; ?>
        <tr><td class="center"><input type=submit name="contactEmail" value="Send Email"></td></tr>
        </table>
        </form>

        <?
    }
else
{
    ?>

    <form method="POST" action="kontakt.php">
    <table class="standard">
    <tr><td>Dit navn:</td></tr>
    <tr><td><input type="text" name="navn" size="35"></td></tr>
    <tr><td>Din email:</td></tr>
    <tr><td><input type="text" name="email" size="35"></td></tr>
    <tr><td>Besked:</td></tr>
    <tr><td><textarea name="besked" rows="10" cols="50"></textarea></td></tr>
    <tr><td class="center"><input type=submit name="contactEmail" value="Send Email"></td></tr>
    </table>
    </form>

    <?
}

?>
<p>At maile mig kan være god idé - Da jeg tjekker mails flere gange dagligt
<p>bl.a. fra mobilen, skolen og hjemme - Så responstiden skulle være kort :)
<p>
<hr>
<b>MSN:</b> Msn @ Mortenhh.dk (fjern mellemrummene)<p>
Min foretrukne kommunikationsmiddel.
<p>Måske fordi udtrykket "offline" - Ikke er noget jeg er vidt bekendt med :)
<p>
<hr>
<b>ICQ:</b> 201038147<p>
Bliver brugt et par gange om ugen - Så kort respons kan ikke forventes.
<p>
<hr>
<b>Skype:</b> MortenHH<p>
Bliver kun brugt når det skal bruges.
<p>
<?
require("footer.php");
?>

Men synes aldrig de mails ( som officelt skulle går igennem ) kommer aldrig :( - Nogle der kan spotte fejlen :)?
Avatar billede freegeg Nybegynder
27. april 2006 - 23:31 #1
jeg ville normalt debugge.... prøve med en simpel version.. men det nok bare mig :)

nu er jeg ikke lige kendt inde for mail samt der der skal til, siden jeg fatter keine af det... det kunne jo være fordi at den server du køre din scripts fra, ikke kan sende dine "mails"... men jeg ville vente til en ekspert skriver
Avatar billede freegeg Nybegynder
27. april 2006 - 23:38 #2
http://dk.php.net/manual/da/ref.mail.php

kan se du skal have adgang til en masse unix biblioteker samt sendmail... har du det?
Avatar billede mortenhh Nybegynder
27. april 2006 - 23:41 #3
hehe... dont know!
det kunne self godt være serveren - Men fejlen er kommet efter jeg har rodet med den fil - Så går ud fra det er den fil... :( Men jeg må jo snakke med hostmasteren om det.. :(

Andre der har nogle bud :)?
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. april 2006 - 00:05 #4
Kan ikke se fejl på den :/
... Prøv denne det kan være der skal være en return path
til serveren eller måske laver det x-mailer problemer...

mail($toEmail,$emne,$message,"From: <".$fromEmail.">\r\nReply-to: ".$fromEmail."\r\nReturn-Path: ".$toEmail);
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. april 2006 - 00:23 #5
Hmmm, en anden ting - du har både...
morten og msn ) snabelaet ( mortenhh.dk ?
- i din mail formular bruges morten og
det angives med tekst som msn ...

... en anden fejlmulighed kan være en forkert
indstilling ved gratisdns opsætningen ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. april 2006 - 00:33 #6
hmmm, testede lige den du skrev i dit spørgsmål her
er resultatet hos mig (med min egen e-mail adresse):

Tid: Fri, 28 Apr, 2006, 00:16:26
Besked: test
Fra: mc (***************)
Email fra IP: 87.**.**.***

Samt en e-mail der ankom med det samme ...
Avatar billede mortenhh Nybegynder
28. april 2006 - 12:08 #7
MCLEMENS: Hmm... Den side kommer godt nok frem :) Men jeg får ingen mails :(
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. april 2006 - 12:30 #8
MClemens får en email, han har dog ikke informeret hvor han tester henne.. det kan jo være at de har opsat deres system korrekt :)
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. april 2006 - 12:35 #9
du kan lige se om dette vil give noget debug.
indæt dette i toppen af din side med dit email script, send derefter en mail (gennem scriptet), vis der sker nogen fejl, skulle den vise dem, skiv dem så hertil.

error_reporting(E_ALL);
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. juli 2006 - 11:51 #10
.lukketid?

[ MClemens får en email, han har dog ikke informeret hvor han tester henne.. det kan jo være at de har opsat deres system korrekt :) ] - Yes, det virkede fint hos mig dengang ... så det var ret svært at sige hvad fejlen var ... jeg tester/testede på sådan en fætter her http://www.hexonet.net/page/products/dserverentry.php