Avatar billede thomaspape Nybegynder
27. april 2006 - 18:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hælp til programmering i postnuke - konkret opgave

Kære Alle

Jeg har en opgave jeg skal have hjælp til. Det drejer sig om siden www.ferieboligsiden.dk - når man er logget på som bruger har man mulighed for at oprette en annonce/ tilmelde sin feriebolig. Pt er dette gratis, det skal det også fremover men der skal fremover også være en slags plusannonce.

Pt. indeholder en annonce, at man kan indtaste tekst samt oploade 3 billeder. Fremover skal der være en gratis annonce, så man kun kan oploade 1 fotos og kun tekst for op til 300 tegn.

Der skal fremover være en plusannonce, hvor man ift. den gratis annonce får mange flere muligheder, herunder skal man kunne oploade 7 billeder og have fri tekst, linkhenvisning til egen hjemmeside samt et par øvrige tekstfelter.

Endvidere skal der være således at plusannoncer altid vises før gratis annoncerne, i selve visningen når folk søger. Endelig skal der på forsiden være en blok, som viser tilfældige plusannoncer men ingen gratis annoncer. Pt. er der sådan et modul for annoncerne.

Jeg har lavet en kravspec på hele opgaven som jeg har på en fil jeg kan maile - det giver nok et mere konkret billede af opgaven.

vh Thomas
Avatar billede foshammer Nybegynder
02. maj 2006 - 02:20 #1
Tror næppe du får nogen til at kode det for dig, især ikke når det er en opgave DU får penge får. Men hvis du har påtaget dig opgaven, må du da også kunne finde ud af at kode, så jeg forstår ikke hvorfor du har problemer med det.

Det kan være det er fordi det virker uoverskueligt for dig, og derfor at det vigtigt altid at danne sig et overblik. Jeg vil som sagt ikke kode det for dig, istedet for vil jeg hjælpe dig med at få et overblik over det, så burde du selv kunne klare det.

1. Den mysql tabel hvor brugerne/password står i som den kigger i gennem når man logger ind, der skal du lave et felt der fx. hedder 'plusannonce'. Når folk så logger ind tjekker den som altid brugernavn/password i den tabel, men du skal også sætte den til at tjekke 'plusannonce' feltet. Så kan du starte en session der hedder 'status' fx. og hvis der står '1' i plusannonce feltet sætter den session(status) til plus, og ellers sætte den session(status) til normal.

Så er fundamentet for din kode egentlig lavet. Så hvor man opretter annoncer siger du noget ala if(session[status] == plus) og så kommer alle de funktioner en plus bruger skal kunne. Så laver du også en if(session[status] == normal) og så laver du begrænsninger på alle tingene.

Så burde du være godt kørende...
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. maj 2006 - 08:50 #2
ok