Avatar billede haha Nybegynder
06. maj 2001 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pop up code

Jeg kunne tænke mig at leje lidt med \"pop up\" vinduer.
Jeg har et web med frames. i hvilket frame skal jeg lægge koden til et \"pop up vindue\", som skal dukke op når webbet er indlæst.
Skal koden ligge i main.html, menu.html eller index.html ?
Kan jeg få komplet kode til at lægge i en af disse filer ?
Vinduet skal være 300*200 pix.
Som eksempel kunne vi sige, at jeg laver en fil som hedder vindue.html og det er vinduet, som skal poppe-up. Skal vindue.html ha nogen specielle koder, for at virke som pop up ?
Ja - der er faktisk to spørgsmål, som jeg ønsker besvaret ?

Avatar billede netsrac Praktikant
06. maj 2001 - 16:48 #1
Avatar billede haha Nybegynder
06. maj 2001 - 17:52 #2
Jeg har forsøgt \"builder\", men kan ikke få det at fungere, som ønsket. Det er derfor jeg har oprettet spørgsmålet på Eksperten. Jeg ønsker en JavaScript løsning !
Avatar billede netsrac Praktikant
06. maj 2001 - 17:55 #3
Det man får ud af builder er jo netop javascript ?
Avatar billede netsrac Praktikant
06. maj 2001 - 17:58 #4
Denne kode ligges i den fil som skal åbne vinduet.
<script language=\"JavaScript\">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) {
popupWin = window.open(url, \'popup\', \'height=\' + h + \',width=\' + w + \',top=0,left=0\')
}
// -->
</script>

Hvis du vil lave et link bruger du:

<a href=\"java script:PopWin(\'vindue.html\',300,200);\">Din linktekst</a>

Hvis du vil åbne popup vinduet når siden loades bruger du:

<body onload=\"java script:PopWin(\'vindue.html\',300,200);\">

og nej der skal ikke være nogle specielle koder i popup vinduet for at det kan fungere som popup vindue.
Avatar billede haha Nybegynder
06. maj 2001 - 20:28 #5
netsrac
Du får poengene hvis du lige siger mig hvor der er bedst at lægge koden: index.html
main.html eller menu.html
Avatar billede netsrac Praktikant
06. maj 2001 - 22:12 #6
Hvis den skal ligge i et frameset så skal du nok vælge index.html