Avatar billede elbamsen Nybegynder
26. april 2006 - 23:39 Der er 7 kommentarer

Hvordan opretter man forb. til sin exchange server fra outlook

Hej

Kan man oprette forb. til exchange serveren når man ikke er logget på domænet men kun på subnettet. Jeg får bare af vide outlook skal være online osv....    Jeg har en sbs 2003 med exchange. Det virker fint nok når jeg er logget på domænet. Jeg laver bare en ny konto der hedder exchange og skiver i navn \\server\exchange  og så mit bruger navn. hva går der galt
Avatar billede elbamsen Nybegynder
27. april 2006 - 00:06 #1
det skal lige siges at jeg godt kan logge på web accessen med den ovenstående adresse
Avatar billede bjuhl Nybegynder
27. april 2006 - 13:44 #2
Du melder Outlook på som sædvaneligt. Derefter vil outlook bare spørge efter login til domænet.

Dog skal du sikre dig at pc'en er på samme subnet som serveren, og bruger serveren som primær dns. Det er mulighvis her det går galt.

Hvis de ikke er på samme subnet, så skal der laves noget vpn eller http til exchangen.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
27. april 2006 - 14:33 #3
de sidder på samme subnet men dns kører på isp dns adr. hvordan sætter man det op. Jeg har som sagt en sbs2003 kørende med et netkort men ellers med active directory og domæne.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
27. april 2006 - 14:36 #4
Det skal sættes op i DHCP serveren.
Det kan være SBS eller en Router.

Hvis det ikke er muligt, skal du konfigurere pc'en med fast ip og dns.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
27. april 2006 - 23:58 #5
Okay er ikke helt med

Det vil sige at de client pc som ikker er på domænet men på subnettet skal have serverens interne dns ip adr altså eks. 10.0.0.3 istedet for cybercíty. hvis jeg forstår dig ret. Kræver det noget opsætning på serveren
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. april 2006 - 07:52 #6
Lige præcis.

Det afhænger af om serveren varetager dhcp, hvis den gør burde den være opsat til dette. Hvis det er en cybercity router der klare dette, så er det svært at ændre.
Avatar billede elbamsen Nybegynder
28. april 2006 - 14:57 #7
fandt ud af at jeg skrev forkert server navn med \\ foran da jeg fjernede dette kørte det bare