Avatar billede kaydk Nybegynder
26. april 2006 - 21:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Socket client i java applet

Vil gerne have en socket-klient implementeret i en java applet, således at jeg gennem en webside, som viser appletten kan tilgå en socket-server.

Socket-serveren skal køre på samme computer, som den som hoster hjemmesiden med appletten.

Jeg har lavet en applet, og en socket klient/server system, som virker selvstændigt.

Jeg vil gerne have at vide, hvordan klient delen kan implementeres i appletten.

Vedhæftet er projektet:

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=04ZYD2UAKQ6YH1PKZOJ4WKMNE7

I den findes tre mapper

Applet: I denne mappe findes appletten, samt en html-side som afvikler appletten på en webside
myServer: Her er en socket server (myServer.java), der lytter til port 2525
client: Her har jeg lavet en klient (myClient.java) som connecter localhost på port 2525

Når klienten connecter serveren, får den en besked tilbage. Klienten kan godt connecte serveren, spørgsmålet er, hvordan jeg får det ned i en appletten.

Hjælp, vejledning, og gode sider med eksempler om dette er ønskeligt.
Avatar billede rolchau Nybegynder
27. april 2006 - 11:12 #1
Du kunne lave din applet om til en tråd ved at implement Runnable interfacet. Så i din run metode kan du oprette forbindelse til server som du gør i din client nu og vedholde forbindelsen i en while løkke indtil serveren siger farvel eller din applet lukkes.

For info om tråde:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/threads/clock.html
Avatar billede kaydk Nybegynder
17. november 2006 - 23:47 #2
giv et svar hvis du vil have point.