Avatar billede mjekc Nybegynder
26. april 2006 - 19:01 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

ActiveX, add-ons etc fejl

Nå, ingen bed på... Lidt flere point kan måske lokke folk hehe:

Jeg har et lidt underligt problem. Hver gang jeg går ind på en vis hjemmeside får jeg en besked om ActiveX objekt. Der står: "Klik for at køre et ActiveX-Objekt på denne side" Når jeg så klikker får jeg den samme besked igen. Den kommer mellem 5-10 gange i træk, så hurtigt at jeg ikke kan nå at trykke på tilbageknappen. Det er kun ved denne ene side der er dette problem. Jeg har muligvis sporet problemet til noget med add-ons og den slags så jeg har prøvet lidt af hvert men jeg synes ikke noget hjælper. Er der andre der har ideer? Når jeg kører en scan efter problmeer med CCleaner får jeg en liste med activeX fejl etc og nogle .dll-filer der enten mangler eller er beskadigede. Når jeg så fixer med CCleaner og kører scan igen får jeg en ny liste med de samme problemer...
Avatar billede jacla Nybegynder
26. april 2006 - 19:12 #1
Du skal åbne din Explore og vælge => Funktioner => Internetindstillinger =>

Sikkerhed => brugerdefineret niveau.

Du kan prøve at sænke din sikkerhed eller se hvilke aktivX objekter der er lukket for.

MVH

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
26. april 2006 - 19:15 #2
Nogle sider kommer der en lille bjælke fre øverst på skærmen, som du kan højreklikke på og vælge "hent fil"
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 19:34 #3
Hvis det kun er den ene side, kan det jo være den det er galt med.
Hvilken side er der tale om.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 19:36 #4
Hvis du skal fixe dll filer i windows, skal du skrive "sfc /scannow" (uden anførselstegn) i kommandoen Kør og trykke enter.

Du skal bare være sikker på at det ikke er en "skidt" side du forsøger at komme ind på.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. april 2006 - 19:51 #5
Du kan evt rydde op i dine Cookies og din reg.database (RegSupreme er et rigtigt godt program Det finder ugyldige filer og hvilke programmer de tilhører)

MVH

JAN C
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 21:23 #6
Jeg glemte faktisk denne:
Prøv at gå indstillinger for Internet Explorer, vælg fanen sikkerhed og tryk på knappen standardniveau.
Vælg også fanen Avanceret og klik på gendan standarder.

Den burde virke.
Avatar billede mjekc Nybegynder
27. april 2006 - 14:49 #7
Tak for jeres svar begge to men intet af det har hjulpet. Det er nok bare en af de ting jeg skal lære at leve med.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 23:29 #8
NB!

hack og crack sider der vil have et AtiveX er trojanske hest (somregl)

Dette er bare en oplysning.

MVH

JAN C
Avatar billede mjekc Nybegynder
28. april 2006 - 19:18 #9
Hej Jan,

Det er ikke en "skidt" side. Det er www.dyrenettet.dk Og det er ikke en bar for oven i vinduet men en lille infoboks midt på siden... Så det burde vel ikke være noget farligt men det burde så heller ikke komme... træls
Avatar billede boxer Nybegynder
28. april 2006 - 22:22 #10
Du har vel ikke et eller andet sikkerhedssoftware der blokerer for activX?

Dette link løser ikke dit problem med IE, men det er en dejlig browser. Bedre end IE og der er masser af udvidelsesmuligheder. Prøv den - den er gratis:
http://www.mozilla.com/firefox/all.html
Avatar billede mjekc Nybegynder
29. april 2006 - 11:14 #11
Hej Jan,

Så fandt jeg problemet. I får begge point men du får hoveddelen fordi dit råd om at tjekke internetindstilliger fik mig til at se på hvilke add-ons jeg havde. Jeg afinstallerede QuickTime og nu virker det hele igen. Så tak for hjælpen begge to :)
Avatar billede jacla Nybegynder
29. april 2006 - 14:35 #12
Så siger jeg mange tak :-))