Avatar billede bhn.314 Nybegynder
26. april 2006 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Generer pdf-fil via php. IE kan ikke håndtere dette

Jeg har en side hvor brugerne klikker på en knap, php genererer en pdf-fil og brugeren får denne. Problemet er bare at IE ikke kan håndtere det at der requestes en .php, men returneres en .pdf-fil. Jeg gør følgende:

Script
<?
$name="doc.pdf";
$data = "Bla. bla. bla."; //eksempeldata

header('Content-Type: application/pdf');
header('Content-Length: '.strlen($data));
header('Content-disposition: inline; filename="'.$name.'"');
?>
Avatar billede coderdk Praktikant
26. april 2006 - 14:51 #1
Prøv med:

header('Content-disposition: attachment; filename="'.$name.'"');
Avatar billede bhn.314 Nybegynder
26. april 2006 - 14:55 #2
Har prøvet og det virker ikke....
Avatar billede coderdk Praktikant
26. april 2006 - 15:13 #3
Kører du apache og har PATH_INFO slået til? For så kan du lave dine links sådan:

http://example.dk/dir/script.php/doc.pdf

Det må IE da kunne finde ud af - Jeg vil lige nævne at det virker hos mig, IE spørger om jeg vil gemme filen med det navn jeg har angiveet i filename
Avatar billede duejensen Nybegynder
26. april 2006 - 17:50 #4
Du har forhåbentligt meget mere kode, end det du har vist her ?

Koden til generering af pdf-filen mangler helt, og outputtet fra genereringen skal også lige outputtes.
Avatar billede bhn.314 Nybegynder
28. april 2006 - 14:36 #5
Ja, der er mere kode, selvfølgelig. Jeg outputter vha. echo $data;
Avatar billede bhn.314 Nybegynder
28. april 2006 - 14:36 #6
Avatar billede duejensen Nybegynder
28. april 2006 - 18:50 #7
Har du en pdf-fil med resultatet i, eller SKAL den genereres fra gang til gang ?

Dit oprindelige forsøg med 3*gange header virker jo bestemt ikke, $data er ikke i pdf-format, og hvis $data var i pdf-format, ville der jo være binære data i- hvilket ville få strlen($data) til at give forkerte tal.
Avatar billede horsmark Nybegynder
28. april 2006 - 18:56 #8
prøv evt dette ..

<?php

$filename = "min_pdf.pdf";

// required for IE, otherwise Content-disposition is ignored
if(ini_get('zlib.output_compression'))
  ini_set('zlib.output_compression', 'Off');

header("Pragma: public"); // required
header("Expires: 0");
header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");
header("Cache-Control: private",false); // required for certain browsers
header("Content-Type: application/pdf");
// change, added quotes to allow spaces in filenames, by Rajkumar Singh
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"".$filename."\";" );
header("Content-Transfer-Encoding: binary");
header("Content-Length: ".filesize($filename));
readfile("$filename");
?>
Avatar billede bhn.314 Nybegynder
02. maj 2007 - 14:17 #9
horsmark: Smid et svar for point
Avatar billede horsmark Nybegynder
02. maj 2007 - 14:41 #10
okidoki her :-)