Avatar billede hojben3 Nybegynder
26. april 2006 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Aspupload og aspimage

Jeg er ved at at lave et lille site hvor man kan uploade et billede til en database med ASPUPLOAD, det vikrer ingen problem i det. Men nu vil jeg gerne resize og lave et par andre ændringer i billedet og vise det for brugeren til godkendelse før det puttes i databasen med ASPIMAGE. Så jeg får tre sider.

Upload billede --> resize og vis billede --> Gem i database.

Jeg har ingen problemer i at uploade og putte i databasen og derfra vise det, men jeg vil somsagt godt have en godkendelses side ind imellem.
Avatar billede hojben3 Nybegynder
27. april 2006 - 10:17 #1
Kan man ikke tildele flere point
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. april 2006 - 00:30 #2
Du skal næsten slå Upload bilelde + resize og vis billede på samme side:

Når billedet er gemt med ASPupload så laver du resize med ASPimage og viser bileldet. Du kan lave en form så billede navnet bliver overfør til siden som gemmer i databasen.

Skal der andre data med en filen?

Søger du også hjælp til et resize script så kan det set ud i stil med dette:

filStiNavn = "c:\sti\til\filen\billede.jpg"

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage filStiNavn
intWidth = 400
If (Image.MaxX > intWidth) OR (Image.MaxY > intWidth) Then
    If(Image.MaxX > Image.MaxY) Then
        intRatio = ((intWidth * 100) / Image.MaxX)
        intNewY = CInt(Image.MaxY * (intRatio / 100))
        Image.ResizeR intWidth, intNewY
        Image.ImageFormat = 1
    Else
        intRatio = ((intWidth * 100) / Image.MaxY)
        intNewX = CInt(Image.MaxX * (intRatio / 100))
        Image.ResizeR intNewX, intWidth
        Image.ImageFormat = 1
    End if
End If
Image.FileName = filStiNavn
Image.SaveImage
Set Image = Nothing
Avatar billede hojben3 Nybegynder
28. april 2006 - 10:22 #3
Det var nu ikke lige det svar jeg ledte efter.. jeg vil gerne vide hvordan man kommer fra aspupload (memory upload) til aspimage uden at gemme billedet på disken først
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. april 2006 - 19:57 #4
Ok, jeg har aldrig prøvet det du spørger efter og måske er det muligt.

ASPImage har en .LoadBlob metode, dog skriver de i deres dokumentation at data skal komme fra en ASPImage.Image property eks:

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage ("d:\inetpub\wwwroot\images\map.jpg")

Set Image2 = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image2.LoadBlob Image.Image, 1

Og ASPUpload's file object har en .Binary property som man kan bruge til at skvie billede data direkte til en database:

rs("image_blob).Value = File.Binary

Så måske man kan kombinere de to ting så det bliver i stil med dette:

Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Upload.Save
Set File = Upload.Files("fil1")
Image.LoadBlob = File.Binary
Avatar billede hojben3 Nybegynder
27. juni 2006 - 11:21 #5
Det virker desværre ikke
Avatar billede hojben3 Nybegynder
27. juni 2006 - 11:22 #6
Jeg tror jeg laver det på den nemme måde og gemmer det på disken istedet...