Avatar billede misterbee Nybegynder
26. april 2006 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation med Fujitsu Server Start - Mangler driver?

Har nogen prøvet at bruge Fujitsu-Siemens Serverstart-cd til at installere windows 2000?

Efter at have brugt cd'en og kørt setup, så får jeg en grim blå skærm hvor der står "inaccesible boot device" - det virker som om den ikke har fundet driveren til harddisken (SATA).

Det er en Econel 100 server - men jeg gætter på at samme problem må gælde for alle andre Fujitsu-servere med SATA-harddiske.

Nogle ideer?
Avatar billede snowball Novice
26. april 2006 - 12:18 #1
Du kan prøve og hente driveren ned og så selv angive den under installationen.

http://support.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=E065AB6F-DE3D-45B8-8D89-A1FE401F3B93

PRIMERGY Econel 100
Intel - Matrix Storage Manager Driver 32bit V5.1 Kit 8108
Intel SATA AHCI Driver
Version 5.1.0.1022
Avatar billede misterbee Nybegynder
27. april 2006 - 15:05 #2
Snowball:

Tak for svaret - men de understøtter ikke windoes 2000. Jeg fandt en driver på intels hjemmeside ud fra nummeret på chippen (ICH7R), så nu er den installeret.
Det er dog efterhånden ikke helt let at installere windows 2000 - nu skal jeg så ud og finde drivere på nettet til chipset og LAN - men Fujitsu support har givet mig nummeret på chipsettet (e7230) så det burde ikke være svært at finde den på Intels hjemmeside...
Avatar billede misterbee Nybegynder
27. april 2006 - 15:06 #3
så jeg lukker igen...
Avatar billede snowball Novice
27. april 2006 - 15:11 #4
Ups, det overså jeg lige, sorry, men godt du fandt en anden ;)