Avatar billede digitalpsyence Nybegynder
25. april 2006 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farve på scrollbar

Hej, jeg har en framebaseret hjemmeside i (x)html, på alle sider er scrollbarens farver ændret, men jeg har fået lavet en kontaktform i noget php af en, og der virker koden ikke når jeg indsætter den...

Her er selve siden den skal indsættes på:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<!-- saved from url=(0055)http://www.aural-invasion.com/Files/contact/contact.htm -->
<HTML><HEAD><TITLE>Contact</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2873" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY text=#ffff33 bgColor=#000000>
<CENTER><BR>
  <strong>Contact
information for Aural Invasion a.k.a. xxx</strong><BR>
<BR>
<strong>E-mail:</strong><B>admin@aural-invasion.com</B><BR>
<BR>
<strong>MSN: </strong><B>xphraze@msn.com</B>
</CENTER>
<FORM action=contact.php method=post>
<CENTER><BR>
<HR>
<B><BIG>Name:</BIG></B><BR><INPUT size=40 border=1
name=name><BR><BR><B><BIG>E-mail:</B></BIG><BR><INPUT size=40 border=1
name=email><BR>
<font size="2"><BR>
[You don't have to fill in your name and e-mail address if
you want to stay anonymous]</font><BR>
<BR><BIG><B>Message:</B></BIG><BR><TEXTAREA name=message rows=9 cols=55></TEXTAREA>
<BR><BR><INPUT style="BORDER-TOP-WIDTH: 1px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-LEFT-WIDTH: 1px; FONT-SIZE: 10pt; BORDER-LEFT-COLOR: #ffff33; BACKGROUND: #993399; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 1px; BORDER-BOTTOM-COLOR: #ffff33; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #ffff33; BORDER-TOP-COLOR: #ffff33; FONT-FAMILY: Verdana; BORDER-RIGHT-WIDTH: 1px; BORDER-RIGHT-COLOR: #ffff33" type=submit value=Send name=submit>
</CENTER></FORM></BODY></HTML>

og dette er koden der er brugt til at farve scrollbaren i de andre dokumenter:

body {
    background-color: #000000;
    scrollbar-face-color:#993399;
    scrollbar-highlight-color:#000000;
    scrollbar-3dlight-color:#000000;
    scrollbar-darkshadow-color:#000000;
    scrollbar-shadow-color:#000000;
    scrollbar-arrow-color:yellow;
    scrollbar-track-color:#000000;
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
25. april 2006 - 18:29 #1
Du skal bare sætte din body CSS kode (som farver) ind i <head> sektionen (dvs. mellem <head> og </head>. (husk lige at tilføj en slut bracket, }, så du starter med "body {" og slutter med "}")
Avatar billede digitalpsyence Nybegynder
25. april 2006 - 18:44 #2
jeg har lige prøvet, om jeg sætter den i body eller i head (med start og afslutningstegn) dukker koden bare op som tekst på dokumentet :(
Avatar billede webstuff Nybegynder
25. april 2006 - 19:52 #3
Sæt det her ind i din CSS!

textarea{
    scrollbar-face-color:#993399;
    scrollbar-highlight-color:#000000;
    scrollbar-3dlight-color:#000000;
    scrollbar-darkshadow-color:#000000;
    scrollbar-shadow-color:#000000;
    scrollbar-arrow-color:yellow;
    scrollbar-track-color:#000000;
}
Avatar billede digitalpsyence Nybegynder
25. april 2006 - 20:05 #4
stadig intet held, det kommer som tekst når siden vises i IE.

her er hvad jeg har gjort, måske er det mig der er galt på den:

<HTML><HEAD><TITLE>Contact</TITLE>

textarea{
    scrollbar-face-color:#993399;
    scrollbar-highlight-color:#000000;
    scrollbar-3dlight-color:#000000;
    scrollbar-darkshadow-color:#000000;
    scrollbar-shadow-color:#000000;
    scrollbar-arrow-color:yellow;
    scrollbar-track-color:#000000;
}

<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2873" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY text=#ffff33 bgColor=#000000>
<CENTER><BR>
  <strong>Contact
information for Aural Invasion a.k.a. Alexander Svendsen</strong><BR>
<BR>
<strong>E-mail:</strong><B>admin@aural-invasion.com</B><BR>
<BR>
<strong>MSN: </strong><B>xphraze@msn.com</B>
</CENTER>
<FORM action=contact.php method=post>
<CENTER><BR>
<HR>
<B><BIG>Name:</BIG></B><BR><INPUT size=40 border=1
name=name><BR><BR><B><BIG>E-mail:</B></BIG><BR><INPUT size=40 border=1
name=email><BR>
<font size="2"><BR>
[You don't have to fill in your name and e-mail address if
you want to stay anonymous]</font><BR>
<BR><BIG><B>Message:</B></BIG><BR><TEXTAREA name=message rows=9 cols=55></TEXTAREA>
<BR><BR><INPUT style="BORDER-TOP-WIDTH: 1px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-LEFT-WIDTH: 1px; FONT-SIZE: 10pt; BORDER-LEFT-COLOR: #ffff33; BACKGROUND: #993399; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 1px; BORDER-BOTTOM-COLOR: #ffff33; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #ffff33; BORDER-TOP-COLOR: #ffff33; FONT-FAMILY: Verdana; BORDER-RIGHT-WIDTH: 1px; BORDER-RIGHT-COLOR: #ffff33" type=submit value=Send name=submit>
</CENTER></FORM></BODY></HTML>
Avatar billede webstuff Nybegynder
25. april 2006 - 20:22 #5
<HTML><HEAD><TITLE>Contact</TITLE>

<style>
textarea{
    scrollbar-face-color:#993399;
    scrollbar-highlight-color:#000000;
    scrollbar-3dlight-color:#000000;
    scrollbar-darkshadow-color:#000000;
    scrollbar-shadow-color:#000000;
    scrollbar-arrow-color:yellow;
    scrollbar-track-color:#000000;
}
</style>

<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2873" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY text=#ffff33 bgColor=#000000>
<CENTER><BR>
  <strong>Contact
information for Aural Invasion a.k.a. Alexander Svendsen</strong><BR>
<BR>
<strong>E-mail:</strong><B>admin@aural-invasion.com</B><BR>
<BR>
<strong>MSN: </strong><B>xphraze@msn.com</B>
</CENTER>
<FORM action=contact.php method=post>
<CENTER><BR>
<HR>
<B><BIG>Name:</BIG></B><BR><INPUT size=40 border=1
name=name><BR><BR><B><BIG>E-mail:</B></BIG><BR><INPUT size=40 border=1
name=email><BR>
<font size="2"><BR>
[You don't have to fill in your name and e-mail address if
you want to stay anonymous]</font><BR>
<BR><BIG><B>Message:</B></BIG><BR><TEXTAREA name=message rows=9 cols=55></TEXTAREA>
<BR><BR><INPUT style="BORDER-TOP-WIDTH: 1px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-LEFT-WIDTH: 1px; FONT-SIZE: 10pt; BORDER-LEFT-COLOR: #ffff33; BACKGROUND: #993399; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 1px; BORDER-BOTTOM-COLOR: #ffff33; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #ffff33; BORDER-TOP-COLOR: #ffff33; FONT-FAMILY: Verdana; BORDER-RIGHT-WIDTH: 1px; BORDER-RIGHT-COLOR: #ffff33" type=submit value=Send name=submit>
</CENTER></FORM></BODY></HTML>
Avatar billede webstuff Nybegynder
25. april 2006 - 21:04 #6
Takker for point :-)