Avatar billede zyper21 Nybegynder
25. april 2006 - 11:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Baggrunds problemer

Jeg har lavet en .tif baggrund i photoshop som skal bruges i word, og den er lavet i A4 størrelse. Jeg har så været inde og sætte den på som baggrund, men den fylder alt for meget.

Så prøvede jeg for sjov skyld at lave .tif filen i A5 format, men den er stadig alt for stor til word dokumentet som selvfølgelig er i A4 format.

Er der en indstilling jeg mangler et sted eller???

HJÆLP!!!
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. april 2006 - 11:44 #1
Når du skriver " fylder for meget" betyder det at den går ud over siderne??

Hvis ja kan du dobbelt klikke på billedet og selv bestemme målene
Avatar billede zyper21 Nybegynder
25. april 2006 - 11:54 #2
Ja jeg mener at billedet går ud over kanterne i højre side samt i bunden.

Jeg kan ikke dobbeltklikke på billedet, så sætter jeg bare et sted hvor cursoren skal stå...

Jeg har lagt billedet ind sådan her:
Formater -> Baggrund -> Effekter -> Billede -> Vælg billede.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 12:44 #3
Jeg synes denne måde er lettere:

Vis -> Sidehoved og sidefod
Indsæt -> Billede fra fil -> Vælg dit billede
Tag fat i kanten af billedet og træk det til den størrelse du ønsker.
Dobbeltklik på billedet og vælg fanebladet "Layout" og vælg "Bag tekst"

Du kan nu igen fjerne flueben her: Vis -> sidehoved og sidefod

Og arbejde videre med dit dokument.

Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men måske du kan bruge det alligevel.  c",)
Avatar billede zyper21 Nybegynder
25. april 2006 - 12:47 #4
Men vil det skabe et komplet baggrundsbillede, eller vil det så kun være i sidehovedet?? Og kan man så stadig arbejde normalt i word??
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 12:49 #5
Prøv det, det er ret let.

Det laver et baggrundsbillede, og du kan stadig arbejde normalt i Word.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 12:52 #6
Ved denne metode kan du også se dit baggrundsbillede i "Vis udskrift"
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 12:54 #7
Hvis du bagefter vil redigere eller evt. formindske eller forstørre baggrundsbilledet, klikker du bare på Vis -> Sidehoved og sidefod -> Dobbeltklik på billedet
Avatar billede zyper21 Nybegynder
25. april 2006 - 13:07 #8
Ok det virker sådan nogenlunde!!! Jeg takker for svaret... Hermed point til dig!!!
Avatar billede zyper21 Nybegynder
25. april 2006 - 13:07 #9
Du skal lige lave et svar og ikke kommentar...
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 13:09 #10
Velbekomme, ville lige være sikker på du kunne bruge det.  c",)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. april 2006 - 13:23 #11
Nu har jeg kigger lidt på det og fundet et svar som bliver løst på den måde du ønsker.

Det er fordi opløsningen på dit billede skal være 100 pixel/tomme.

Hvis du bruger Adobe Photoshop skal du oprette et dokument i A4 format og sætte opløsningen til 100, så skulle det virke. Hvis man gemme som JPG.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2006 - 13:26 #12
zyper21 >> Hvis du kan bruge elvstine´s løsning, siger du lige til. Så vil jeg fluks oprette et spørgsmål med 30 point til elvstine.