Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 10:57 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

JIT debugger

Jeg har lavet et program på min pc med VS 2003. Når jeg prøver at køre dette program på en anden maskine fremkommer følgende fejl besked:

1. besked:
Application has generated an exception that could not be handled.
Process id=0x9e4 (2532), thread id=ox990 (2448)¨
Click OK to terminate aoolication
click CANCEL to debug application.

Når jeg så trykker debug - får jeg 2. besked:
Registered JIT debugger is not available. An attempt to launch a JIT debugger with the following command resulted in an error code of 0x2(2).
corbg.exe !a 0x9e4

Click on Retry to have the process wait while attaching a debugger manually.
Click Cancel to abort the JIT debug request.

Jeg har ikke kunne finde noget svar. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre - så al hjælp vil være meget værdsat.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 11:03 #1
Lav en try blok omkring din main metode, og udskrev fejlen i en messagebox.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 11:41 #2
Hvad jeg kan læse mig frem til kommer besked 2 ofte hvis der er en ødelagt installation af asp.net 1.1.
prøv at lave en geninstallation af framework 1.1 og kør windowsupdate for at få evt opdateringer med.
Hvis det ikke hjælper kan du prøve at følge disse steps foreslået i en anden post:

"Based on my experience, this can be caused by a corrupted installation of
the .NET Framework 1.1. Manually removing the .NET Framework (steps in
http://support.microsoft.com/?id=320112 should suffice) then using
best-practice techniques to reinstall it (selective startup using
MSCONFIG.EXE including only the Windows Installer service) should allow the
installation of .NET framework to succeed without error.

Best-practice reinstallation steps are:

**If you're on a Novell Network proceed with caution... you will need the
local Administrator account to successfully log on to the machine. If you
proceed without knowing the local administrator's password, you will lock
yourself out of your machine**

1. Download and extract the contents of attached MSCONFIG.ZIP (msconfig.exe)
2. Run it to launch the System Configuration Utility
3. Under the General tab, choose Diagnostic Startup
4. Under the Services tab, find and add a check to Windows Installer
5. Click Apply then Close
6. Reboot when prompted

NOTE: the settings in the System Configuration Utility will persist from
boot up to boot up. To get back to a normal startup, you must choose
"Normal Startup" in the utility and reboot. Failing to do so will result
in an inability to ¡®see?network resources, which can include your internet
connection.

7. Once rebooted, go to Start | Run... type "%temp%" then click OK to get
into your Temp directory
8. Delete all contents of %temp%
9. Run the program dotnetfx.exe which can be found in the DotNetFramework
folder on the WCU CD or in the WCU\DotNetFramework folder if you're using
the DVD... this will manually kick off the Framework installation.
Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 12:21 #3
har prøvet denne metode dr_chaos og det ser ikke ud som om det virker. Det er en Windows 2003 server og jeg har fuldstændigt geninstalleret alt. Så vidt som jeg også kom frem til var det en ødelagt 1.1. Men ovenstående løsning virker ikke.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 12:35 #4
Har du prøvet med en try/catch ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 13:04 #5
ok hvad med denne her. Nogen får problemet p.ga sikkerhedsindstillinger:
1.  Go to: Settings >> Control Panel >> Administrative Tools >> Microsoft .NET Framework 1.1 Configuration

2.  The .NET 1.1 Configuration module will appear.  Click on the "Runtime Security Policy" folder on the left hand side of the screen.

3.  Click on the "Adjust Security Zone" link in the body of the screen.

4.  Click "Next."

5.  Click the "Local Intranet" security button (since our application is distributed through the company intranet.)

6.  Adjusted the security to "FULL."
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 13:14 #6
hvis det er en dell maskine kan du prøve at slå dell support fra, det hjalp en del andre:
I my self had the same problem with the jit debugger
Best way I found to fix this is to shut down the Dell support in your start up. I done this and it has not returned since.
Hope this help you

you can find your problem here
Registry: HKLM:RUN DwlClient C:\program Files\Common Files\Dell\EUSW\Support.exe
Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 15:25 #7
det er ikke en dell maskine... det hjælper ikke at ændre runtime security policy osv. Har prøvet de ting du nævner før jeg skrev det første indlæg.

hmortensen - jeg afprøver try / catch indenfor ½ time
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 15:30 #8
prøv at afvikle programmet på en anden maskine. eller har du prøvet det?
Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 15:36 #9
hmortensen - har afprøvet det med try / catch om Main dette medfører faktisk at den kører uden at smide en fejl(har added eventuelle fejlbeskeder i en messagebox) - så det må vist siges at det virker. Endvidere har jeg tilføjet MDAC setup til Setup projektet. Så smid et svar (begge to) - 150 til hmortensen for løsningen og 50 til dr_chaos for hans gode forsøg
Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 15:37 #10
Har afviklet det på 3 andre maskine ialt- og det virkede kun på en, nu virker det på alle
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 15:40 #11
stenet.
Nogen gange er det bare ikke meningen at man skal forstå hvad der sker.
Avatar billede mmbn Nybegynder
25. april 2006 - 15:42 #12
meget - afventer lige mortensens svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 15:45 #13
jeps.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 17:13 #14
Hvor vidt det er en løsning kan diskuteres. Ærindrer dog en anden tråd for et stykke tid siden med samme symptomer, hvor der heller ikke kom nogle fejl efter tilføjelse af try/catch blok.
Avatar billede mmbn Nybegynder
26. april 2006 - 14:37 #15
Hmortensen får flest idet løste problemet og dr_chaos får sine som tak for sin indsats