Avatar billede pia_ny Nybegynder
25. april 2006 - 10:40 Der er 3 kommentarer

vise post i tidsrum

jeg kan ikke få billedvisning i en bestemt periode til at virke og har brug for hjæææælp!

har i databasen billeder, tabellen images, med følgende felter id, imageurl, dato1, dato2 (korte datofelter som 25-04-2006)

Nu er kunsten så at få asp siden til at vise billedet, kun mellem dato1 og dato2. Jeg ved ikke om det er fordi jeg render rundt i begrebene dato og date? eller om jeg bare er usædvanligt fatsvag.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. april 2006 - 10:44 #1
Prøv med denne:
set rs = conn.execute("select * from images where date() between dato1 and dato2")
Avatar billede softspot Forsker
25. april 2006 - 10:44 #2
Du kan vælge billeder i et bestemt datointerval med BETWEEN-operatoren.

MS SQL Server:
SELECT * FROM images WHERE getdate() BETWEEN dato1 AND dato2

Access:
SELECT * FROM images WHERE Date() BETWEEN dato1 AND dato2
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. april 2006 - 11:04 #3
Dette kræver at dine datoer er i datofelter, ikke tekstfelter.

Med mindre du har valgt et format som yyyy-mm-dd