Avatar billede syskim Nybegynder
25. april 2006 - 08:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekstindryk i tabeller i FP 2003

Hvordan indstiller jeg at teksten i en celle skal starte fx 0,5 cm fra venstre cellekant og ikke som den gør som standard klods op af venstre cellekant? Kan dette indryk fås til at gælde for evt. flere linier i samme celle?
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2006 - 16:29 #1
<ole>

<td style="padding-left:40px;background:yellow">En linje<br>
- og en mere</td>

/mvh
</bole>
Avatar billede syskim Nybegynder
26. april 2006 - 10:18 #2
Jeg er mere på udkig efter at kunne gøre det fra en formatteringsdialogboks (langt ord).
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2006 - 12:50 #3
Nuvel, men jo mindre du bruger FP's features - og i stedet skriver koden selv - jo bedre bliver den resulterende kode. FP er jo ikke ligefrem kendt for sin kode-kvalitet  :)
Avatar billede syskim Nybegynder
26. april 2006 - 13:29 #4
Ja tak, det tror jeg, jeg har stiftet bekendtskab med, men er det muligt at gøre det uden at skrive koden selv?
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2006 - 14:36 #5
Uden tvivl, men så skal der lige én på banen, der bruger FP til daglig  :)
Avatar billede syskim Nybegynder
27. april 2006 - 17:29 #6
Ja, gad vide hvor de gemmer sig...
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2006 - 17:47 #7
Hmmm ... så har jeg forbarmet mig og åbnet en FP  :)

Helt som forventet, skriver FP ubrugelig kode. Den skriver 'margin-left' - ikke 'padding-left' - og det kan ikke bruges til noget  :o|

Stedet, det sker, er:
1. Højreklik i cellen
2. Cell Properties...
3. Style
4. Format
5. Paragraph
6. Indentation
7. Before Text

- og man skal i øvrigt huske selv at skrive 'px' efter talværdien.

I stedet for at vælge 'Format' som punkt 4, bør du nok sætte en klasse ... f.eks. 'minKlasse'.
Så kan du styre det fra et stylesheet i dit head-element:

<style type="text/css">
.minKlasse {
    padding-left: 20px;
}
</style>
Avatar billede syskim Nybegynder
28. april 2006 - 13:23 #8
Tak for hjælpen til selvhjælp. Det lader til, at der er noget, jeg bør sætte mig ind i før jeg får fuldt udbytte af dine råd, men det må jeg så gøre en dag. Jeg fornemmer, at det vil være det værd. Drop et svar, så du kan indkassere...
Avatar billede olebole Juniormester
28. april 2006 - 14:28 #9
- selvtak  ;o)