Avatar billede ktp Nybegynder
24. april 2006 - 09:45 Der er 5 kommentarer

Kald en stored procedure fra en function

Hej eksperter

Hvorfor virker det ikke?

CREATE FUNCTION FunctionName (@Tekst varchar(100))
RETURNS int
AS
EXEC sp_StoredProcedureName @Tekst
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. april 2006 - 11:56 #1
Fordi du ikke beder den om at returnere noget. Det er det functions gør.

Hvad er det du vil?
Avatar billede ktp Nybegynder
24. april 2006 - 16:11 #2
Jeg skal ikke returnere noget, men det har jeg også prøvet, det er ikke det der giver fejlen, det EXEC der er fejlen.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. april 2006 - 09:27 #3
Du bruger nok tingene forkert, hvad er det du vil?
Avatar billede ktp Nybegynder
25. april 2006 - 09:39 #4
Jeg vil bare have svar på om man kan bruge kommandoen EXEC i en function?
Hvis man kan, hvordan gør man så, for en almindel EXEC Procedurenavn Parameter, virker ikke.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. april 2006 - 09:49 #5
Man kan ikke bruge EXEC kommandoen i en function (finder jeg lige nu ud af). Jeg får følgende melding:

Only functions and extended stored procedures can be executed from within a function.

Held og lykke med det!