Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 11:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Design med include

Hej alle!

Jeg har fået lavet mig et nyt design, som jeg troede jeg skulle bruge, lige ind til jeg satte min include på. Designet kom til at se helt grimt ud så. Her har jeg eksemplerne:

Uden include: www.xn--slot-jra.dk/test.php
Med include: www.xn--slot-jra.dk/test2.php

Det eneste der er forskel, er at der er sat en include ind i stedet for teksten "Kommer". Her har jeg koden lige omkring includen:

<table cellSpacing="0" cellPadding="0" width="650">
<tr>
<td height="25" width="6" background="img2/vkant.gif"></td><td height="25" background="img2/midt.gif" style="border-top: 1 solid #A98016"><font face="arial" size="2"><b>Index</b></font></td><td height="25" width="6" background="img2/hkant.gif"></td>
</tr>
<td colspan="3" style="border: 1 solid #A98016;padding-left: 5;padding-top: 2;padding-bottom: 2;background: white"><font face="arial" size="2">
<?
$def = "test";

if(!$_GET[context]){ $_GET[context] = $def; }

$hent = "context/$_GET[context].php";

if(file_exists($hent))
{
include($hent);
}
else
{
echo "Fejl <b>404</b><br><br>Siden blev ikke fundet<br>";

echo "$_GET[context] blev ikke fundet";
}
?>
</font></td>
</tr>
</table>

Nogen der kan se hvad fejlen er??
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 11:40 #1
Der sker også det samme hvis jeg laver den med iframe: www.xn--slot-jra.dk/test3.php ;(
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2006 - 11:52 #2
http://www.slotø.dk/context/test.php findes heller ikke som er den side den skal vise hvis du ikke har defineret nogen.
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 11:54 #3
Det er ikke det, det er lige meget, selvom jeg laver det om ændre den designet ;(
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2006 - 11:57 #4
De 3 du selv linker til ser jeg nøjagtig det samme design.
Avatar billede leif Seniormester
23. april 2006 - 12:01 #5
Hmm, kan godt se at IE og FF læser din kode forskelligt. For i FF ser den OK ud, men i IE ser den dårlig ud.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2006 - 12:07 #6
Der mangler en del i din HTML. Du starter et body tag som det første, og slutter det aldrig. Hvis du får din HTML på plads, er chancen god for at det virker.
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 12:16 #7
Prøver :P
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 12:22 #8
Virker stadig ikke.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2006 - 12:23 #9
Der er ingen doctype eller character encoding. Start med det, og valider så din side.
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 12:27 #10
Jeg kan ikke huske hvordan doctype ser ud... kan du ikke lige skrive den?
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 12:41 #11
WEEE

JEG FIK DET TIL AT VIRKE :D
Avatar billede mjl Nybegynder
23. april 2006 - 12:57 #12
... weeee .... og du tjente 200 points!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. april 2006 - 13:18 #13
Siden er stadig ikke valid.
Avatar billede nin807 Nybegynder
23. april 2006 - 13:19 #14
Det er ligemeget det var den heller ikke før :D