Avatar billede team_matrix Nybegynder
06. maj 2001 - 00:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg dette?

hejsa alle... jeg kunne godt tænke mig at lave denne mouseover funktion i en tabel... men jeg ka\' int hitte ud af et :o) nogen som kan hjælpe?

eksempel kan ses på:
http://www.spir.dk/cs/servers.php
Avatar billede vipez Nybegynder
06. maj 2001 - 01:13 #1
\"
    }
        tr.norm {
            cursor:hand;
        }
        tr.over {
            cursor:hand;
            background-color:#444451;
        }
        tr.click {
            cursor:hand;
            background-color:#545461;
        }
    </style>
\"
Brug CascadingStyleSheets (CSS)
Avatar billede vipez Nybegynder
06. maj 2001 - 01:16 #2
og nede i table row sættes class
\"
<tr class=\"norm\" ...
\"
lige som hvis du definere en button..

ps. ved ikke hvordan det gøres i dreamweaver, da jeg bruger Topstyle v.1.5 til CSS coding
Avatar billede crunch Nybegynder
06. maj 2001 - 11:29 #3
text > ccs styles > new style > (define in = this document only) > make custum class > giv den et .navn øverst > definer hvilke egenskaber stilen skal have >

f.eks. gb-color - roll over etc.

herefter sige du ok. vælger det element du vil ligge det på og gå op i:

text > ccs styles > navnet du har givet
Avatar billede prodic Mester
06. maj 2001 - 13:31 #4
Avatar billede team_matrix Nybegynder
06. maj 2001 - 13:50 #5
crunch... jeg kan ikke finde et sted hvor jeg vælger on mouse over eller out?
Avatar billede crunch Nybegynder
06. maj 2001 - 13:53 #6
ups. du skal bruge a:hover istedet:

prøv
text > ccs styles > new style > (define in = this document only) > use ccs selector > vælge a: hover > definer hvilke egenskaber stilen skal have >

- så bliver det overført på alle dine links.
Avatar billede crunch Nybegynder
06. maj 2001 - 13:55 #7
men hvis du kun er interesseret i den eksakte effekt er prodics forslag nok nemmere.
- hvis du tilgengæld gerne selv vil lære at opbygge stylesheet, ja så er funktionen i dreamweaver ret god synes jeg.,
Avatar billede team_matrix Nybegynder
06. maj 2001 - 13:57 #8
men hvis jeg bruger prodics forslag kan jeg kun få lortet til at skifte i en celle... ikke en hel række på samme tid
Avatar billede crunch Nybegynder
06. maj 2001 - 13:58 #9
du kan evt. prøve at ligge en tabel oven i tabellen der har effekten. (nestet tabel)
Avatar billede prodic Mester
06. maj 2001 - 14:06 #10
Eller prøve at køre den på <tr>-tagget istedet for <td> som de gør i ekspemplet.
Might work...
Avatar billede team_matrix Nybegynder
06. maj 2001 - 14:21 #11
Prodic får point... din kombination virkede :o)
Avatar billede prodic Mester
06. maj 2001 - 14:24 #12
Takker så mange gange.