Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 21:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PINkode = InputBox Problem

Jeg er lidt usikker på om det er sat i den rigtig Kategori.

Jeg mener bare når jeg programmere Visua Basic i Visual Stuido 2005 så det .NET hvis det er forkert så sige det lige.

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        BrugerNavn = InputBox("Hjerte-Banken: Skriv dit navn")
        PINkode = InputBox("Velkommen til Hjerte-Banken, " & BrugerNavn & ".Skriv Venligst din PINkode")
        If ((BrugerNavn = "Ole Olsen") And (Int(PINkode) = 6789)) Then
            MsgBox("Navn og kode er genkendt.")
        Else
            MsgBox("Forkert navn eller kode. Afslutter program")
            End
        End If

    End Sub

Her er min:

Public Class Form1
    Dim KronerPaaKonto As Single = 0
    Dim Indsaetkroner As Single
    Dim haevkroner As Single
    Dim RenteSats As Single
    Dim RenteBeloeb As Single
    Dim BrugerNavn As String
    Dim PINkode As Integer
    Dim BrugerGodkent As Boolean
    Dim Navn1 As String
    Dim Navn2 As String
    Dim Tekst As String

Jeg er lige start på at programmere programmer så er ikke god til det. Jeg sedder og køre efter en bog.

Jeg gør som de siger i bogen men jeg får denne fejl. (Ændringen fra strengen "g" til typen 'Integer' er ikke gyldig)

Så er det den her linje der er fejl på:

PINkode = InputBox("Velkommen til Hjerte-Banken, " & BrugerNavn & ".Skriv Venligst din PINkode")

Jeg køre Visual Studio 2005. På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2006 - 21:26 #1
PINkode = InputBox("Velkommen til Hjerte-Banken, " & BrugerNavn & ".Skriv Venligst din PINkode")

skal nok vaere:

PINkode = Integer.Parse(InputBox("Velkommen til Hjerte-Banken, " & BrugerNavn & ".Skriv Venligst din PINkode"))
Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 21:44 #2
Nu får jeg bare: Inputstrengen var ikke i et korrekt format. :o(
Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 21:52 #3
her er et billede af koden og fejlen som den ser ud nu.

Så er det måske nemmere: http://peecee.dk/?id=36481&noresize=yes  :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2006 - 21:52 #4
hvad er der i tekst boxen ? kun tal ?
Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 22:02 #5
Private Sub cmdSetRente_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdSetRente.Click
        RenteSats = Val(cmdTilskriveRente.Text)
        cmdTilskriveRente.Text = "Tilskriv " & RenteSats & "% rente"

    End Sub

    Private Sub cmdTilskriveRente_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdTilskriveRente.TextChanged
        RenteBeloeb = KronerPaaKonto / 100 * RenteSats '1. linie
        KronerPaaKonto = KronerPaaKonto + RenteBeloeb '2 linid
    End Sub
Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 22:06 #6
Ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det istedet ligger jeg koden ud.

Den laver nemlig noget forskelligt
Avatar billede dranzer Nybegynder
21. april 2006 - 22:19 #7
Har fundet ud af det ellers tak for hjælpen. ;o) Tråden er afsluttet.