Avatar billede fruddy Nybegynder
21. april 2006 - 18:56 Der er 6 kommentarer

Computer går i stå!

Nogle gange "rimelig tit" går min computer i stå. Det er en Zepto Znote 6515WD.
den bliver ikke varm.
det er meget forskelligt hvornår den går i stå.
Jeg havde den til reparering engang, da den så kom tilbage var problemet der ikke mere, men de sagde de ikke havde gjort noget ved den. de havde testet den i alt.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre??
Avatar billede haverslev Novice
21. april 2006 - 19:16 #1
Holder du maskinen fuldt opdateret med windows update ?
Holder du grafikkort osv. opdateret via producentens hjemmeside ?

Har du lavet generel oprydning:
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem.
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Diskoprydning:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning.
2. Vælg det drev der skal ryddes op på og tryk Ok. Nu beregner Windows, hvor meget plads der kan frigøres.
3. Så kan der vælges på hvad der skal fjernes, - Windows har valgt nogle på forhånd og der kan frit foretages til eller fravalg. Alt kan slettes uden problemer. - Tryk Ok.
4. Bekræft med Ja. Der udføres herefter oprydning, ud fra de principper der blev valgt.
5. Programmet lukker selv og der kan nu arbejdes med en kvikkere computer med mere plads på harddisken.

Diskdefragmentering:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.

Udfør dette:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede fruddy Nybegynder
21. april 2006 - 19:22 #2
jeg har købt min computer hos www.pc-direct, og jeg ved ikke om jeg har de nyeste.
Hvordan kan man finde ud af det?
Avatar billede haverslev Novice
21. april 2006 - 19:38 #3
ftp://pc-direct.dk/Znote6515WD/
Dette skulle gerne være de drivere der hører til din maskine, men det er muligt at de ikke er nyere en dem du har install. - Kan umiddelbart ikke se versions nr. på dem, så jeg forstår godt hvis du er i tvivl.
Der sker dog intet ved at hente f.eks VGA (grafik)
Fuldt opdateret windows:
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Nyeste directx kan hentes her (hvis ikke du har et fuldt opdateret windows?
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm
Avatar billede fruddy Nybegynder
23. april 2006 - 12:52 #4
Hmm, det virkede ikke. Jeg havde de nyeste opdateringer, og jeg har kørt diskoprydning mm.
Avatar billede haverslev Novice
23. april 2006 - 16:28 #5
Har du checket den for snavs osv.?

Hent og installer programmet SAS:
http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Vejledning/manual til SAS her, udørt af aovergaard - spywarefri
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.
(Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2006 - 21:19 #6
Kan spørgsmålet lukkes ?