Avatar billede vedelsby Nybegynder
20. april 2006 - 18:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webspeed og WLAN?

Hej Alle
Jeg har i 5 år haft cybercity, men grundet flytning valgte jeg at flytte over til TDC.

Jeg har besttilt og fået webspeed og det virkede fint indtil jeg skulle have mere end en computer på netværket..

Jeg har forsøgt at enable dhcp serveren i mit accespoint og får også tildelt ip addresser og kontakt til AP, men kommer ikke på nettet.. ?? (Har korrekt dns)

Nu er der vel ikke noget med at jeg max må have en computer på nettet vel??

Andre usikkerheder er at jeg ikke kender hvad der skal stå som standard gateway.. (kan ikke læse nogen steder hvad ip adressen er på kabelmodemet)

Kan i hjælpe?
Mange tak!!
Martin
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 18:34 #1
kør > cmd > ipconfig
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 18:37 #2
du må gerne have mere end en computer på nettet. har du fået en motorola modem fra tdc? prøv hiv stikket ud i 10 sek. hvis det ikke hjælper så ring til webspeed support
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 18:39 #3
jeg havde også problemer da jeg skulle tilslutte en router men jeg ringede til webspeed support og så aktiverede de et billede i internet browser hvor jeg skulle indtaste koden på startkupon.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
20. april 2006 - 19:21 #4
Hej Fearless - tak for dit hurtige svar
Jeg har et webstar moden..
Jeg har fået godkendt AP, og kender til ipconfig, men jeg gør et eller andet forkert når jeg enabler DHCP serveren..
Jeg er i tvivl om gateway adressen, som står standard til 192.169.1.254..
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 20:06 #5
spørg tdc hvad den skal stå til
Avatar billede vedelsby Nybegynder
20. april 2006 - 20:11 #6
Har ringet til dem to gange, og de siger at det vil de ikke oplyse, idet de ikke yder support på AP.. Synes det er lidt at gå i små sko.. ..?
Avatar billede morhan Novice
20. april 2006 - 20:13 #7
Hvilken ip får din trådløse router tildelt på wan siden?
Avatar billede vedelsby Nybegynder
20. april 2006 - 20:20 #8
Øhm hvis jeg bruger Myip.dk eksempelvis??
80.198.105.xxx ??
Avatar billede vedelsby Nybegynder
20. april 2006 - 20:47 #9
Mit AP er et planet WL 4000 med DHCP..
Er det ikke tilstrækkeligt?
Avatar billede kenp Novice
20. april 2006 - 22:19 #10
Er dit problem netop ikke at du kun har 1 ip-adresse med Webspeed eller 2, dvs at du ikke har en router som da du havde CC. så min anbefaling vil være at købe en route rogså smide på. for så kan du sætte alle de computere til du vil
Avatar billede tumben Novice
22. april 2006 - 00:27 #11
det er noget med at udstyret skal "tilmeldes"...jeg har lige lavet noget for en...og kunne heller ikke få det til at virke...ringede support...og gjorde som dingle-ben (18:39:07)
Avatar billede vedelsby Nybegynder
02. maj 2006 - 18:04 #12
Kenp - rigtigt.. (det er jo klart.. :) )
Har nu købt en router og det virker..
Smid endeligt et svar hvis du vil have point
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 18:17 #13
Det var da godt.