Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
20. april 2006 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

General database klasse - i VB

Hej Alle,

Jeg søger en database klasse som jeg kan inkludere på alle mine side. Dvs. noget ala Connect, DIsconnect,SqlInsert, SqlNonQuery osv...

Er der nogle der ligger inden med sådan en eller ved et sted hvor man kan hente sådan en fætter ;-)

Takker.....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2006 - 13:28 #1
Noget i stil med?:

function dbopen()
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("FILENAME.mdb") ' ret filnavnet til
Conn.Open DSN
end function

function dbclose()
Conn.Close
set rs = nothing
Set Conn = Nothing
end function

function SqlNonQuery(strSQL)
Conn.execute(strSQL)
end function

' Eksempel på brug:
dbopen()
SqlNonQuery("update tabelnavn set kolonne = 'værdi' wheren noget = andet"
dbclose()

PS: jeg har lige tilføjet funktionen "SqlNonQuery", så den er ikke testet.
Funktionerne "dbopen" og "dbclose" er testet, og virker fint.

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2006 - 13:30 #2
En "komprimeret" "SqlNonQuery":

function SqlNonQuery(strSQL)
dbopen()
Conn.execute(strSQL)
dbclose()
end function

Eksempel:
SqlNonQuery("update tabelnavn set kolonne = 'værdi' where noget = andet")

PS: der manglede en slut-parentes i tidligere indlæg, ved funktionen "SqlNonQuery"..

/theSurfer
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
20. april 2006 - 17:40 #3
Stærkt det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem. Hvad med et recordset - findes der en smart måde at gøre det på?

På forhånd tak
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
20. april 2006 - 21:17 #4
Hey, havde du evt et eksempel på hvordan man kunne lave lave det med recordset? Så smider jeg lige nogle flere point i puljen..... ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2006 - 23:26 #5
Hvad/hvordan mener?

/theSurfer
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
23. april 2006 - 18:59 #6
Jeg fandt ud af det. Jeg lavede bare en funktion som retunerede et recordset ;-)

....Men tak for din hjælp, det var en god hjælp på vejen....

Ligger du lige et svar....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2006 - 20:25 #7
:-)

/theSurfer