Avatar billede clemme Nybegynder
20. april 2006 - 11:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af side i 4 frames, hvor 3 frames bliver hele tiden

Jeg skal bruge en startside, som skal opbygges i 4 frames.

1: øvre linie
2: venstre side
3: højre side
4: midterbilledet.

Der hvor jeg skal bruge den er det lavet sådan, at når man logger på netværket og åbner sin browser, så lige meget hvad side man går ind på, vil der ske en henvisning til denne side. Når man så vil surfe videre, skal alle de sider man surfer ind på, åbnes i den midterste frame. Det skal siges at man ikke man bruge IExplores adresselinie, da man her bare vil blive redirected til min startside igen.

Jeg tænkte at man måske kunne lave noget, så øverste frame, blev adresselinie?
Avatar billede fennec Nybegynder
20. april 2006 - 11:25 #1
Lige et par ?

1. Hvordan klare du at alle webadd indtastet i adresselinie bliver redirectet til din side, for det kan ikke klares gennem web programmering. Har du et eller andet security modul der gør det??
2. Hvad med sider som inkludere popups?? Ikke reklame popups, men der findes sikkert også sider som benytter dem funktionelt.
3. Hvad med sider, hvor links åbner i en ny side (target="_blank"). Hvad skal der ske med de links??
4. Hvad med "shift" knappen?? Ved at holde den nede når man trykker på et link opfører den jo sig som punkt 3.

Ingen af disse punkter kan klares gennem webprogrammering, medmindre man har gang i et httpRequest komponent, men selv der er det næsten umuligt.
Avatar billede clemme Nybegynder
20. april 2006 - 11:30 #2
1: det sørger gatewayen for
2: popups, ja det må gerne poppe up, hvis ikke folk har popup-blokker på. Men der vil ikke komme reklamer frem, da gatewayen igen vil redirecte dem til min startside.
3: Ja, det vil jo ske det, at det åbner i et nyt vindue, men igen vil det blive redirected til min startside.
4: Ja, det vil jo ske det, at det åbner i et nyt vindue, men igen vil det blive redirected til min startside.
Avatar billede clemme Nybegynder
20. april 2006 - 16:39 #3
Kan det evt. laves i asp eller php? Nogen der ved det?
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 21:39 #4
[ Kan det evt. laves i asp eller php? Nogen der ved det? ]

Tror det er nødt til at blive lavet i javascript...

- ellers skal gateway jo stille alle forespørgsler over på en php side, der framer alle forespørgsler ind i frames, og det vil se ret sjovt ud, hvis man så besøgte en side, der var i frames, da så hver frame ville blive framet ind af de 4 frames igen...

- der er også ulempen i sites, der forsøger på at hoppe ud af frames, kan ødelægge det lidt... det kan sikkert laves, men jeg tror vi snakker (som fennec siger) om en ting, der vil være ret svær/umulig at få til at være 100% stabilt...

... dertil kommer så min store betydning af sikkerheden på en sådan navigeringsmåde - det er noget guf for de mennesker, der har lyst til at have et script kørende i baggrunden, der sender visse oplysninger frem og tilbage om en brugers færden ... jeg kan dog ikke se det store formål i det med mindre, det er noget bannersjov, og man er internet udbyder...

[ Jeg tænkte at man måske kunne lave noget, så øverste frame, blev adresselinie? ]
- Ja, det kan man godt...

- Lige et lille nysgerrigheds spørgsmål - hvis det ikke er en hemmelighed...?
Repræsenterer du en internetudbyder clemme?... Hvis ikke hvorfor så denne funktion?
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 21:56 #5
så min store betydning af sikkerheden -> så min store bekymning for sikkerheden
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 21:58 #6
Det går godt det her ... stopper med at rette at rette teksten (betydning -> bekymning -> bekymring ... tænk hvis man lavede ligeså mange fejl i et javascript :P )
Avatar billede clemme Nybegynder
20. april 2006 - 22:25 #7
Ja, javascript var et bud, desværre er jeg ikke teknisk.

For at forklare hvordan jeg mener at siden skal opbygges har jeg lagt et link her: http://www.2307.dk/home.jpg

1: øverste frame hvor adresselinien skal være
2: en frame som kan bruges til forskellige ting, evt noget menu.
3: her hvor adresselinien skal åbne sider

grunden til at jeg skal have lavet der her, er at den gateway jeg skal køre op imod, har netop denne redirect til en bestemt side og det vil gøre at man ikke kan bruge Iexplores/firefox/Opera osv. adresselinie.

jeg ved godt at det kan give problemer ved at åbne frames i frames i frames, men det kan jeg ikke gøre så meget ved, det må jeg lege videre med, når jeg har grundsiden.

Og nej, arbejder ikke for en internetudbyder...;-) Dette er bare de vilkår jeg har, for at få noget internet til at virke.

Håber der er en der kan hjælpe, da jeg er på bar bund.
Avatar billede clemme Nybegynder
20. april 2006 - 22:27 #8
en anden tin mclemens. Jeg hed engang Clemensen til efternavn (deraf Clemme) og mit fornavn starter med M ;-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 22:40 #9
[ Jeg hed engang Clemensen ] (har med dobbelt m)
[ og mit fornavn starter med M ] (ditto)
[ (deraf Clemme) ] (ditto + clemens)
... og så ikke mere om navne ;)

[ Håber der er en der kan hjælpe, da jeg er på bar bund. ]
- svært, men man kan jo altid prøve lidt på det ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 23:54 #10
[ Jeg tænkte at man måske kunne lave noget, så øverste frame, blev adresselinie? ]- Ja, det kan man godt...

... her er lige et eksempel på det (grovskitse):

index.html
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><meta name="robots" content="noindex, nofollow"><title>Ingen titel</title></head>

<body>
<a href="java script: window.open('index2.html','navbar','width='+screen.availWidth+',height='+screen.availHeight+',top=0,left=0,resizable=1');">Åben</a>
</body></html>

index2.html
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><meta name="robots" content="noindex, nofollow"><title>Ingen titel</title></head>
<frameset cols="100,*">
<frame src="n.html" name="hnavnf">
<frameset rows="50,*">
<frame src="t.html" name="hnavtf">
<frame src="c.html" name="hnavcf">
</frameset>
</html>

og t.html:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><meta name="robots" content="noindex, nofollow"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">
html,body{padding:0px;margin:0px}
</style>

<script type="text/javascript">
function fnavrelocate(f){
top.window.hnavcf.location.href=f.fnavurls.value;
}
</script></head>

<body>
<form name="hnavurl" onsubmit="fnavrelocate(this);return false;">
<input type="text" name="fnavurls"><input type="submit" value="Aktiver">
</form>
</body></html>

c.html og n.html er bare blanke filer...
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 00:06 #11
hov i index.html skal:

<a href="java script: window.open('index2.html','navbar','width='+screen.availWidth+',height='+screen.availHeight+',top=0,left=0,resizable=1');">Åben</a>

skiftes til:

<a href="#" onclick="window.open('index2.html','navbar','width='+screen.availWidth+',height='+screen.availHeight+',top=0,left=0,resizable=1');return false;">Åben</a>
Avatar billede clemme Nybegynder
25. april 2006 - 17:14 #12
Avav, det virkede perfekt. Eller det virkede som det skulle det virkede ikke for mig, som det skulle. Men det var nu min egen fejl.

Mclemens, laver du lige et svar, så jeg kan give dig point, du gjorde det der skulle gøres.
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2006 - 17:54 #13
ok, Clemme
- her er et svar :)
Avatar billede clemme Nybegynder
25. april 2006 - 17:56 #14
Synf jeg ikke fik det til at virke, men jeg må lege videre med min gateway...;-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2006 - 17:56 #15
Du kan måske også prøve at skifte

top.window.hnavcf.location.href=f.fnavurls.value;

til

top.window.hnavcf.location.replace(f.fnavurls.value);

... men det gør det nok ikke bedre ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2006 - 17:57 #16
hov update... ok :)
Avatar billede clemme Nybegynder
25. april 2006 - 17:58 #17
Hmm, hvorfor kan jeg ikke give dig point, har prøvet 4 gange nu at trykke accepter
Avatar billede clemme Nybegynder
25. april 2006 - 17:59 #18
test
Avatar billede clemme Nybegynder
25. april 2006 - 18:00 #19
Sådan, tak for hjælpen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2006 - 18:01 #20
det var så lidt... :)
- mange tak for point :)