Avatar billede bluffern Nybegynder
19. april 2006 - 21:27 Der er 5 kommentarer

Data bliver ikke sendt til databasen?

Jeg har en formel her der ikke sender data til databasen, hvad kan der være galt?

<?php
session_start();
if (isset($_SESSION['aid'])) {
    if (isset($_POST['ny'])) {
  // Gem til database
    include("config.php");
      $result = mysql_query("SELECT * FROM udfordre") or die(mysql_error());
      while ($data = mysql_fetch_array($result))

  $clantag = htmlentities($_POST['clantag']);
  $hp = htmlentities($_POST['hp']);
  $lineup = htmlentities($_POST['lineup']);
  $map1 = htmlentities($_POST['map1']);
  $map2 = htmlentities($_POST['map2']);
  $dato = htmlentities($_POST['dato']);
  $chan = htmlentities($_POST['chan']);
  $type = htmlentities($_POST['type']);

    $sql = "INSERT INTO `udfordre` (`id`, `lineup`, `clantag`, `hp`, `map1`, `map2`, `dato`, `chan`, `type`) VALUES ('$_POST[id]', '$clantag', '$hp', '$lineup' '$map1', '$map2', '$dato', '$chan', '$type')";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    }
include("tjek.htm");
php?>

<html>
<head>
<title>Udfordre os</title>
</head>
<body>
<form action="udfordring.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
Clantag:<br>
<input name="clantag" type="text" id="clantag" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"><br>
E-Mail:<br>
<input name="email" type="text" id="email" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"><br>
Hjemmeside:<br>
<input name="hp" type="text" id="hp" size="20" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"><br>
<select size="1" name="map1" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;">
    <option>Map 1</option>
    <option>de_dust2</option>
    <option>de_inferno</option>
    <option>de_clan1_mill</option>
    <option>de_nuke</option>
    <option>de_train</option>
    <option>de_cbble</option>
    </select><br>
<select size="1" name="map2" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;">
    <option>Map 2</option>
    <option>de_dust2</option>
    <option>de_inferno</option>
    <option>de_clan1_mill</option>
    <option>de_nuke</option>
    <option>de_train</option>
    <option>de_cbble</option>
    </select><br>
Dato:<br>
<input name="dato" type="text" size="20" maxlength="10" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;">
<br>
Line-Up:<br>
<input name="lineup" type="text" size="20" maxlength="10" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"><br>
Irc channel:<br>
<input name="chan" type="text" size="20" maxlength="10" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"><br>
<select size="1" name="type" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;">
    <option>type</option>
    <option>PCW(training)</option>
    <option>CW(Clan War)</option>
    <option>Fw(friendly)</option>
    </select><br>
<input name="ny" type="submit" value="send" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></form>
</body>
</html>
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. april 2006 - 21:33 #1
1. lav lige en print_r($_POST); i toppen og se om alt der skal postes er korrekt
2. Udskriv den sql du bruger til at indsætte med så du kan checke den er rigtig
    $sql = "INSERT INTO `udfordre` .....  ";
    mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    print "<pre>".$sql."</pre>"
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. april 2006 - 21:34 #2
jeg kan ikke se et input element med name="id" ??? så derfor virker $_POST[id] vel ikke ?
Avatar billede duejensen Nybegynder
19. april 2006 - 22:27 #3
Og er du sikker på at isset($_SESSION['aid']) er sand ?

En anden detalje, som dog næppe bevirker dette problem er din
while ($data = mysql_fetch_array($result)) konstruktion.

Den bevirker jo i her blot at det næste linie :

$clantag = htmlentities($_POST['clantag']);

bliver udført lige så mange gange som der i forvejen findes records i udfordre tabellen. Hvis tabellen er tom, bliver $clantag slet ikke sat.

Du bruger desuden slet ikke $data til noget, så der er vist lidt overflødig kode ?

Jeg gætter på, at du har indsat den første select, og while - konstruktionen i et forsøg på fejlfinding, men while konstruktionen har så nogle uheldige bivirkninger.
Avatar billede bluffern Nybegynder
19. april 2006 - 23:58 #4
det virker stadig ikke..
Avatar billede horsmark Nybegynder
20. april 2006 - 00:01 #5
url ?