Avatar billede luctatic Nybegynder
19. april 2006 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Email kommunikation

Jeg har lige sat en emailserver op, som benytter sig af SSL til al kommunikation, dvs smtps på port 465, https til webmail på 443 og pop3s på port 995.

Jeg kan finde sende ud fra denne mailserver, men jeg kan ikke modtage noget på den. Domænet passer, fordi jeg kan få webmailen til at virke fint via https. Sender jeg noget FX fra arbejde til adressen, så kommer der intet igennem. Nu er det ca 20 minutter siden jeg sendte en testmail, og jeg får intet svar - jeg får heller ikke en non-delivery report på arbejdsmailen endnu.

Mit spørgsmål er, hvordan kommunikerer 2 mailservere i grunden med hinanden? Skal jeg alligevel have åbnet port 110 og startet non-ssl pop3 for at de kan snakke sammen?
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2006 - 14:27 #1
Det er fordi at den afsendende mailserver prøver sikkert kun på port 25
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2006 - 14:28 #2
Altså non-ssl
Avatar billede luctatic Nybegynder
19. april 2006 - 14:51 #3
Ja de fleste server sender vel kun på port 25? Dvs den port skal nådesløst være åben og non-ssl servicen skal være kørende?