Avatar billede driver8 Nybegynder
19. april 2006 - 11:58 Der er 9 kommentarer

Grafikkort med blæser slået fra?

Hej, jeg har et Geforce MX440 liggende, som kan køre med to skærme, hvilket jeg gerne vil, men der er blæser på, som larmer helt vildt. Det jeg bruger nu er med passiv køling, men kan ikke køre med to skærme.

Jeg har derfor prøvet at smide det gamle i, men har taget ledningen til blæseren fra, men spørgsmålet er, kan det holde til det. Kan der ske noget med andre komponenter i computeren ved det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 12:10 #1
Mit gæt er at du når garfikkortet bilver for varmt vil få en provokeret genstart af maskinen (det gør min egen der har en defekt blæser).

Kortet er ikke lavet til at køre uden køling. Men du kan jo skifte blæseren ud med en der larmer mindre.
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. april 2006 - 12:19 #2
Havde også forestillet mig det ville være den slags fejl, og det gider jeg egentlig ikke. Så jeg tager chancen og bestiller et ASUS N6600LE/TD, og satser på at blæseren der sidder på ikke larmer alt for meget. De skulle jo have deres SmartCooling system, og så sidder der også et køleelement på, som må hjælpe. Takker for hjælpen!

Har ikke været her i et stykke tid, giver man stadig point?
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. april 2006 - 12:23 #3
Kunne du i øvrigt komme med et godt bud på en blæser til graffikkort, kunne jo starte med sådan en hvis det var, og se om det kunne køre godt nok. Det er et gammelt grafikkort, så det kan ikke så meget. Men bliver jeg træt af det kunne blæseren jo smides over på ASUS kortet.
Avatar billede kenp Novice
19. april 2006 - 12:28 #4
jeg har lige tilfældigvis sådan et liggende jeg lige har testet.. det larmer ikke synderligt det grafikkort, ihvertfald væsentligt mindre end de 7 andre blæsere jeg har i min computer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 12:39 #5
der står formentligt noget tekst på blæseren, skriv det her, så ser jeg om jeg kan finde en erstatning. En ny blæser koster cirka 50 kr + forsendelse.
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. april 2006 - 12:43 #6
Kenp-> Perfekt at du lige kunne give den oplysning, har ikke kunne finde det nogen steder. Jeg kører med Artic Silent Cooling på CPU og en støjsvag strømforsyning, så det ville være ærgeligt at skulle tilbage til en støjende computer.

James-> Her hvad der står :
Total solution provider
Thermal Management & Production
SYS FD1250105S-1N
DC 12V 0.12A
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 14:28 #7
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 14:32 #8
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. april 2006 - 14:35 #9
Den er nok også slidt, men har altid larmet. Kigger lige på dine forslag, og takker for dem.
Jeg tror måske jeg har fundet en endnu bedre løsning, hvor jeg helt undgår flere blæsere. Har fundet en omformer som giver mig to indgange på samme kort, det er den her :

http://www.itbutikken.dk/i/125200/1.htm

Satser på den kan gøre det, og så er den også billig.