Avatar billede hkb-x Nybegynder
18. april 2006 - 23:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

registrering af .it domæner?

hvordan registererer / køber man et .it domæne? er der noget ala dk-hostmaster.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2006 - 23:05 #1
Avatar billede hkb-x Nybegynder
18. april 2006 - 23:12 #2
der bliver jeg bare ledt over på en eller anden mærkelig side... ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2006 - 23:16 #3
Ja, det er vejen frem. Der er visse, mindre restriktioner i hvem der må erhverve sig sådan et domæne.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. april 2006 - 00:09 #4
Livetodot som er dem gratisdns anbefaler er ok men ikke de billigste på markedet. Herhjemme er http://www.jth.net det billigste jeg har set lige pt.

http://www.nic.it/ Er den italienske afdeling som styrer .it domænerne. Gennem dem er der så en række registratorer (som f.eks. http://www.livetodot.com/) hvor alm. mennesker kan købe domænerne. Man kan også selv købe et domæne direkte hos nic.it men det er dyrt (omkring 2000 kr mener jeg) og besværligt. Så du bør finde en registrator at købe domænet igennem, registratoren sørger så for køb og fornyelser af dit domæne. Hvem du skal vælge kommer an på hvad du vil med domænet, hvis du selv vil styre DNS kan du bruge begge ovenstående. (du kan så vidt jeg ved godt aftale med jth.net at du vil bruge gratisdns' navneservers - bare skriv til dem.
Så længe du er EU statsborger kan du sagtens købe et domæne.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
29. april 2006 - 19:05 #5
@freddy04

tak for indlæget... skriv svar for point...
Avatar billede freddy04 Nybegynder
30. april 2006 - 00:44 #6
ok, håber du fandt ud af det :-)