Avatar billede lopolla123 Nybegynder
18. april 2006 - 19:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

farve hele vejen ned

Jeg sidder med nogle tabeller, men jeg har et lille problem. Når jeg skal lave en lang kolonne vil jeg i virkeligheden gerne have den til at gå hele vejen ned til bunden af skærmen. Den eneste måde er ved at angive en absolut højde, men findes der en passende kommando til at lave hele kolonnen en bestemt farve?

<table parms........>
    <tr>
        <td width="150" height="100%" bgcolor="#000000">
        </td>

        <td>
            hej med dig
        </td>

    </tr>
</table>

Er der nogle gode svar på denne her (så højden osse tilpasses forskellige opløsninger - uden jeg skal til at hacke med javascript og kende brugerens skærmopløsning.)?
Avatar billede challenge Praktikant
18. april 2006 - 19:53 #1
Prop både width og height ind i <table>'en

<table width="150" height="100%" bgcolor="#000000">
    <tr>
        <td>
        </td>

        <td>
            hej med dig
        </td>

    </tr>
</table>
Avatar billede lopolla123 Nybegynder
18. april 2006 - 20:18 #2
Det virker godt. Det hjalp i særdeleshed, da jeg fjernede:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Hvad bør jeg have i stedet?
Avatar billede smirnoff Nybegynder
18. april 2006 - 21:00 #3
ka du ikke nøjes med :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Avatar billede lopolla123 Nybegynder
18. april 2006 - 21:10 #4
Hvad som helst bare den ikke laver fejl - er ordentlig HTML og gør som jeg siger ;)
Det er jo perfekt.....det virker (begge dele) - du har ærligt fortjenet dine points.
I kan evt. dele pointsene, hvis det er fair nok?

Men i hvert fald mange tak :-)
Avatar billede smirnoff Nybegynder
18. april 2006 - 21:58 #5
ok - jeg lægger lige et svar anyway ..