Avatar billede snoezel Nybegynder
18. april 2006 - 18:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Moms på gebyr

Hejsa.

Kan det passe at der ikke er momskode K25 på 43850"Gebyr bank,giro,pbs" i SS eller er det fordi man selv skal oprette den?

Jeg har betalt 150 i gebyr for bestilling af visa, og regnede med at få momsen tilbage, eller kan man generelt ikke løfte moms på gebyrer!

Hvordan ville du bogføre udgiften?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. april 2006 - 19:11 #1
jeg tror bestemt ikke der er moms på den slags gebyrer.
Avatar billede snoezel Nybegynder
18. april 2006 - 19:26 #2
nej, der havde nok været sat momskode på 43850 i SS hvis der var, men ville lige være helt sikker :)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. april 2006 - 19:30 #3
jeg er selv novice i den slags, så afvent evt. om andre også bekræfter det...

:-)
Avatar billede snoezel Nybegynder
18. april 2006 - 19:57 #4
hehe, jeg giver andre en chance for at svare

Et tillægsspørgsmål: hvad er det jeg skal oprette, for at få momskode på "tilbud" i ss, den kommer med en fejl når jeg accepterer et tilbud.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. april 2006 - 20:03 #5
den kan jeg desværre ikke hjælpe dig med...
Avatar billede b_hansen Novice
19. april 2006 - 08:08 #6
Der er IKKE moms på ydelser til banker, PBS, forsikringer og lignende. Derfor skal der heller ikke sættes momskode på kontoen.

Tilsvarende skal du være opmærksom på, at en del udlejere ikke er momsregistreret. I disse tilfælde skal der heller ikke løftes moms af huslejen.

Tillægsspørgsmålet kan jeg ikke hjælpe dig med.
Avatar billede hldata Nybegynder
19. april 2006 - 09:01 #7
Da på gebyre Bank og Sparekasse, hvor ellers og ja der der kan ikke løfets moms af beslilling af VISADK. Jeg er helt sikke på at du på billeten fra dit pengeinstitut ikke finder nogen angivelse af moms.
Avatar billede b_hansen Novice
19. april 2006 - 09:14 #8
pointene tilkommer vist krogstrup, da han var først med det rigtige svar.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. april 2006 - 09:24 #9
takker :-)
Avatar billede snoezel Nybegynder
19. april 2006 - 15:07 #10
Takker, og point er hermed givet til krogstrup :)