05. maj 2001 - 17:09 Der er 1 løsning

Forms 4.5 - Text-item - farver

Jeg er i gang med en skoleopgave, som udvikles i Forms 4.5.

Ved hjælp af en cursor skal udvælges en række cpr-numre som hver især skal opfylde en betingelse i cursoren. De cpr-numre som opfylder betingelsen skal derefter udskrives på skærmen i et text-item som markeret, mens resten skal bibeholde den normale farve for feltet de står i.

Det text-item som der skal udskrives i er ikke baseret på en tabel! Kan jeg sætte property (set_item_property) til en bestemt farve, og hvordan gør jeg det?

/PC
Avatar billede holdam Nybegynder
06. maj 2001 - 12:07 #1
Jeg vil tro du kan komme igennem med at sætte current_record_attribute til en visuel attribut indeholdende den ønskede farve for det Item som indeholder CPR-nummeret. Altså noget i retning af: Set_Item_Property(\'block.cpr_item\', CURRENT_RECORD_ATTRIBUTE, yellow_attribute). At item\'et ikke stammer fra en base table, bør være ligegyldigt.

Der står lidt at læse i Forms online hjælp under Current Record Attribute:

\"If you define an item-level Current Record Attribute, you can display a pre-determined item in a special color when it is part of the current record, but you cannot dynamically highlight the current item, as the input focus changes.  For example, if you set the Current Record Attribute for EmpNo to Vis_Att_Green, the EmpNo item in the current record would display as green. When the input focus moved to EmpName, EmpNo would still be green and EmpName would not change. \"